Πέμπτη, 18 Αυγούστου, 2022

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Πώς θα επανεξεταστούν οι αιτήσεις που έχουν απορριφθεί

Τη διαδικασία επανεξέτασης των αιτήσεων χορήγησης της επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού, προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Σύμφωνα με την ΚΥΑ η διαδικασία απάντησης στα αιτήματα επανεξέτασης θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Όπως ξεκαθαρίζεται, η απάντηση στα αιτήματα επανεξέτασης πραγματοποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών στην περίπτωση απόρριψης τους, καθώς και από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών και την ΑΑΔΕ σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος επανεξέτασης και χορήγησης της ενίσχυσης.

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών προβαίνει στην επανεξέταση των αιτήσεων χορήγησης που έχουν απορριφθεί αποκλειστικά βάσει των δηλωθέντων από τις επιχειρήσεις στοιχείων, βάσει των στοιχείων που της αποστέλλονται εγγράφως από την ΑΑΔΕ μαζί με το οικείο αίτημα στο οποίο αφορούν, καθώς και με βάση τα στοιχεία που περιέχονται στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.

Ο φορολογικός έλεγχος σε βιβλία και στοιχεία ή οποιοσδήποτε άλλος έλεγχος διενεργείται αποκλειστικά από τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες, ενημερώνοντας σχετικά την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, για τα αποτελέσματά του ως προς την τελική αποτύπωση των οικονομικών δεδομένων.

HTML tutorial

Σε περίπτωση που από την ανωτέρω επανεξέταση προκύπτει η βασιμότητα του σχετικού αιτήματος το τελευταίο αποστέλλεται από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ για επανεξέταση.

Η ΑΑΔΕ προβαίνει εκ νέου σε αυτοματοποιημένο έλεγχο των προϋποθέσεων λαμβάνοντας υπόψη αποκλειστικά τα στοιχεία που έχει δηλώσει η επιχείρηση στη φορολογική διοίκηση, με την επιφύλαξη των οριζόμενων στις αποφάσεις αυτές περί πραγματοποίησης διασταυρώσεων, και διενέργειας φορολογικού ελέγχου.

Εάν από τον ως άνω αυτοματοποιημένο έλεγχο προκύψει ότι η επιχείρηση δικαιούται τη χορήγηση της ενίσχυσης δημιουργείται από τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης συγκεντρωτική και αναλυτική κατάσταση με τα στοιχεία των δικαιούχων και το δικαιούμενο ποσό, ενώ η ενίσχυση καταβάλλεται από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.

Για την επανεξέταση της αίτησης χορήγησης η ΑΑΔΕ ή η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών δύναται να αιτείται από τις επιχειρήσεις την παροχή στοιχείων που δεν συμπληρώθηκαν κατά την υποβολή της αίτησης χορήγησης, λόγω του ότι αυτό δεν ήταν δυνατό ηλεκτρονικά, ή πρόσθετων στοιχείων που απαιτούνται για την αξιολόγηση του αιτήματος επανεξέτασης. Το σύνολο των στοιχείων αυτών θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος της αίτησης χορήγησης και για τα πρόσθετα στοιχεία πρέπει να φέρουν την έγκριση του λογιστή/φοροτεχνικού της επιχείρησης, εφόσον αφορούν οικονομικά δεδομένα για την υποβολή των οποίων στις αρμόδιες υπηρεσίες φέρει σχετική ευθύνη ο λογιστής/φοροτέχνης.

Για την τεκμηρίωση της έγκρισης υποβάλλεται,ως αποδεικτικό στοιχείο, σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η υποβολή των στοιχείων δύναται να πραγματοποιείται και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport».

Ειδικά για τα αιτήματα επανεξέτασης που η ημερομηνία αναγνώρισης του έννομου δικαιώματος χορήγησης της ενίσχυσης με βάση το εφαρμοστέο εθνικό νομικό πλαίσιο είναι μετά την 30 Ιουνίου 2022, η καταβολή της ενίσχυσης πραγματοποιείται υποχρεωτικά σύμφωνα με τους όρους του Κανονισμού (ΕΕ) υπ’ αρ. 1407/2013 για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (Κανονισμός de minimis) και βαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό.

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία απάντησης στα αιτήματα επανεξέτασης ολοκληρώνεται έως 28.02.2023.

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων