Νέα δεδομένα στην υπόθεση του χαμένου αεροσκάφους της Malaysia Airlines δημιουργεί έκθεση της οργάνωσης «Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty» υπό τον ΟΗΕ σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει περίπτωση το χαμένο αεροσκάφος των Malaysia Airlines να ανατινάχτηκε στον αέρα ή να συνετρίβη.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, από τα στοιχεία των μέχρι τώρα ερευνών δεν προκύπτουν σημάδια έκρηξης ούτε σημάδια συντριβής στο έδαφος.
Σύμφωνα με τον Στέφαν Ντουζάριτς εκπρόσωπο του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν «σχετικά με το χαμένο αεροσκάφος, η οργάνωση CTBTO με έδρα της τη Βιέννη επιβεβαίωσε ότι δεν έχει εντοπίσει ούτε σημάδια έκρηξης, ούτε σημάδια συντριβής στο έδαφος ή στο νερό».
Ο ίδιος εξήγησε ότι τα συστήματα εντοπισμού που διαθέτει η CTBTO, ειδικά για πυρηνικές εκρήξεις, μπορούν να εντοπίσουν και αεροπορικά ατυχήματα. Συγκεκριμένα μπορούν να δουν αν έχει γίνει έκρηξη αεροσκάφους στον αέρα, ενώ εντοπίζουν και τα σημεία πρόσκρουσης αεροσκαφών στη θάλασσα ή τη στεριά. Όμως όπως είπε στην περίπτωση της πτήσης MH370 δεν βρέθηκε τίποτα.
Ηδη από την προηγούμενη εβδομάδα, οι επικεφαλής της οργάνωσης είχαν ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροσκάφος, ενεργοποιώντας όλους τους επιστήμονες με συναφές αντικείμενο στον ΟΗΕ να μελετήσουν τα δεδομένα που θα προέκυπταν.
Συνεχίζονται οι έρευνες
Εν τω μεταξύ οι έρευνες συνεχίζονται αδιάκοπα. Νωρίς το πρωί της Τρίτης η Κίνα ανακοίνωσε ότι αναζητά το χαμένο Boeing στο έδαφός της. Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα και πιθανώς τη διάσωση καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία και μετέδωσε το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.
Ταυτόχρονα η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει περιορίσει δραστικά την ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες για το Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο η ζώνη παραμένει μεγάλη και έχει το μέγεθος της Ισπανίας της Πορτογαλίας μαζί. Τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες.
Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν.