Πλησιάζει η ώρα που θα δούμε πρίζες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πεζοδρόμια της Αθήνας;
Η οικονομική κρίση κάθε άλλο παρά ευνοεί την γενικευμένη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα, καθώς οι τιμές τους είναι σημαντικά υψηλότερες από εκείνες των συμβατικών. Η υιοθέτηση κινήτρων από την πολιτεία, ή την τοπική αυτοδιοίκηση είναι απαραίτητη, παρά το γεγονός ότι ακόμη και στις χώρες που έχουν αυξημένη περιβαλλοντική ευαισθησία όπως η Ολλανδία, η Σουηδία και η Δανία τέτοιες δράσεις δεν έχουν αποδώσει, έως τώρα, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Πάντως η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προετοιμάζεται και επιδιώκει να ανοίξει το δρόμο για την ηλεκτροκίνηση και στην Ελλάδα. Πρόσφατα έθεσε σε δημόσια διαβούλευση πρόταση για το θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την προμήθεια ρεύματος στις υποδομές φόρτισης.
Κύριος στόχος της ΡΑΕ είναι η επιλογή του κατάλληλου σχεδιασμού, ώστε όταν έρθει η ώρα, να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δημιουργία υποδομών ηλεκτροκίνησης. Οι υποδομές αφορούν τρία επίπεδα:
• Ιδιωτικούς χώρους, οικίες και πολυκατοικίες, όπου η εγκατάσταση της υποδομής μπορεί να γίνει εσωτερικά, εάν είναι διαθέσιμο γκαράζ ή πυλωτή, ή εξωτερικά στο πεζοδρόμιο.
• Χώρους φορέων δημόσιου χαρακτήρα (π.χ. Δήμους, ΟΤΑ), όπου η εγκατάσταση της υποδομής μπορεί να γίνει σε υπαίθριους ή στεγαζόμενους δημόσιους εργασιακούς χώρους, ή εξωτερικά στο πεζοδρόμιο.
• Χώρους εμπορικών / επιχειρηματικών φορέων με αντικείμενο εργασίας την πώληση / προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας (π.χ. πρατήρια καυσίμων, εμπορικά κέντρα-mall, υπεραγορές, ΚΤΕΟ, κτίρια γραφείων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, κ.λπ.).
Στην Ελλάδα της κρίσης όπου η βενζίνη έχει γίνει είδος πολυτελείας η ΡΑΕ βλέπει στο μέλλον. Δεν είναι κακό…