Περισσεύει από προχθές ο ενθουσιασμός για την ανταπόκριση των καταναλωτών κατά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να πανηγυρίσουν μιλώντας για επιτυχία του μέτρου, όπως δεν ήταν λίγοι κι εκείνοι που έσπευσαν να μιλήσουν για μάλλον αποτυχημένη προσπάθεια.
Ωστόσο και οι μεν και οι δε, φαίνεται να βιάζονται να βγάλουν τελικά συμπεράσματα. Διότι μια Κυριακή (αλλά και δυο και τρεις…) δεν αρκούν για να κριθεί η αποτελεσματικότητα του μέτρου. Κι τούτο επειδή απλά, εφόσον πρόκειται για μέτρου διαρθρωτικού χαρακτήρα, η όποια απόδοσή του θα πρέπει κριθεί μεσοπρόθεσμα. Τότε και μόνον τότε θα μπορεί να γίνει «ταμείο» και να καταλήξει κάποιος με σχετική ασφάλεια, στο ποιες κατηγορίες καταστημάτων ευνοούνται, σε βαθμό ευνοούνται κι αν η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές συνέβαλε στην αναδιάταξη του χάρτη στο εμπόριο.
Μέχρι τότε, υπομονή…
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, από μια πρώτη έρευνα που διενήργησε, γνωστοποίησε πως 7 στους 10 εμπορικούς συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική.
Ιδιαίτερη εμπορική κίνηση, συγκέντρωσε το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, εν μέρει του Πειραιά, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας. Το «χαρτί», αν μπορούμε να το πούμε έτσι, φαίνεται να συγκεντρώθηκε στα μεγάλα εμπορικά κέντρα τύπου mall, στο εκπτωτικό χωριό κ.α. Πράγμα απόλυτα λογικό… Τα σούπερ μάρκετ (δεν λειτούργησαν Βερόπουλος και Σκλαβενίτης) είχαν μάλλον υποτονική κίνηση…