Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου, 2021

Δημοπρατείται το νέο διεθνές αεροδρόμιο στην Κρήτη

Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας “αναπτυξιακού” κλίματος, η κυβέρνηση προχωρά στην δημοπράτηση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Κρήτης η οποία όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης ξεκινάει άμεσα.

Ωστόσο, φαίνεται ότι στη κυβέρνηση βιάζονται αφού, αντιθέτως με τις αρχικές εξαγγελίες και σαν μην δίδαξε κανέναν η περίπτωση του Ελληνικού, δεν υφίσταται κανένα σχέδιο αξιοποίησης του χώρου που θα αποδεσμεύσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” το οποίο, όπως και στην περίπτωση της Αθήνας, θα πρέπει να κλείσει αυτόματα με την έναρξη λειτουργίας του νέου αερολιμένα που αναμένεται περί το 2019-2020.

Το νέο αεροδρόμιο θα γίνει στο Καστέλι Ηρακλείου. Στόχος της κυβέρνησης είναι έως το τέλος του χρόνου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και στις αρχές του 2015 να υπογραφεί η σύμβαση του έργου που έχει ως αρχικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ και θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης. Ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους.

Το μοντέλο που επιλέχθηκε είναι αντίστοιχο με αυτό του ΔΑΑ, καθώς ένα ποσοστό, από 40% εως 55% του μετοχικού κεφαλαίου του νέου αερολιμένα θα παραμείνει στο δημόσιο. Το ποσοστό που θα παραμείνει στο δημόσιο θα αποτελέσει, κι αυτό, διαγωνιστικό μέγεθος. Ωστόσο, το δημόσιο δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τις δικές του πηγές χρηματοδότησης. Εξετάζεται η σύναψη δανείου με την ΕΤΕπ ή η μεταφορά κονδυλίων από το νέο ΕΣΠΑ.

Το αεροδρόμιο θα δημιουργηθεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στο δήμο Μίνωα Πεδιάδος και θα είναι μικρότερο σε σχέση με τα αρχικά σχέδια. Ο αεροδιάδρομος θα ειναι 3.200 μέτρα σημαντικά περιορισμένος έναντι των 3,8 χλμ που είχε προκηρυχθεί το 2009. Προβλέπεται όμως η δυνατότητα επέκτασης του.

Στο έργο εντάσσεται και η κατασκευή των δρόμων που θα συνδέουν το αεροδρόμιο με το εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, για το νέο αεροδρόμιο υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από τράπεζες και τους μεγάλους, εγχώριους και ξένους κατασκευαστικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στη χώρα ενώ σε αυτούς προστίθεται και κινέζικο ενδιαφέρον.

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων