Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Άγνωστο παραμένει το μέλλον των δυο υπολειπόμενων ορφανών έργων που άφησε πίσω της η τελική συμφωνία κυβέρνησης, παραχωρησιούχων και τραπεζών για τους αυτοκινητόδρομους.
Πρόκειται για τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία του Ε-65, έργα που κόπηκαν απο τον σχεδιασμό αφήνοντας κουτσό τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας και τα οποία δεν φαίνεται να έχουν, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, την τύχη του τμήματος Πάτρα-Πύργος που όπως ανακοινώθηκε απο τον υπουργό Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη, θα δημοπρατηθεί άμεσα προκειμένου να ολοκληρωθεί έως το 2016. Πρόκειται για δυο έργα που έχουν πάνω κάτω τους ίδιους κυκλοφοριακούς φόρτους, με το τμήμα Πάτρα-Πύργος, αν και κοστίζουν λιγότερο.
Ο κ. Χρυσοχοίδης αρκέστηκε να δηλώσει ότι το ένα από τα δυο έργα, το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα αποτελεί “δέσμευση μας προς τη κοινότητα”. Όσον αφορά το υπόλοιπο τμήμα του ίδιου οδικού άξονα (Τρίκαλα – Εγνατία), θα χρειαστούν παρεμβάσεις στη χάραξη του δρόμου ώστε να προχωρήσει σε μελλοντικό χρόνο, είπε ο υπουργός, χωρίς να προχωρήσει σε λεπτομέρειες.
Τα δυο αυτά έργα είναι και τα πιο “δύσκολα” του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, αφού είναι κατά κύριο λόγο ορεινά. Με αυτό τον τρόπο, έμεινε στην κοινοπραξία της οποίας ηγείται η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η υποχρέωση να κατασκευάσει τα “εύκολα” πεδινά τμήματα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Ξυνιάδα, που όταν θα ολοκληρωθούν θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος στο… πουθενά, αφού δεν θα κουμπώνει πουθενά με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο και η ένωση θα γίνεται και τότε μέσω του απαρχαιωμένου εθνικού δικτύου.
Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία με την επωνυμία Κεντρική Οδός εισπράττει τα διόδια του ΠΑΘΕ στις Θερμοπύλες. Μέχρι στιγμής, το έργο εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό προόδου, μόλις στο 26,7%.