Σάββατο, 31 Ιουλίου, 2021

Η κόντρα κυβέρνησης-εργολάβου τινάζει στον αέρα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης

Ακόμα και τον κίνδυνο να ματαιωθεί αντιμετωπίζει πλέον το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς οξύνεται η σύγκρουση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ομίλου της Ελάκτωρ, συμφερόντων Μπόμπολα, που κατασκευάζει το έργο.

Οι διεκδικήσεις του κατασκευαστή απο το δημόσιο φτάνουν τα 500 εκ. ευρώ κι εδώ κι ένα χρόνο πολύ λίγα έχουν γίνει προκειμένου να διευθετηθεί το ζήτημα. Το πόρισμα της επιτροπής διαιτησίας δεν αναμένεται να προκύψει πριν απο το ερχόμενο φθινόπωρο. Το τελικό ποσό του “συμβιβασμού” αναμένεται να ειναι πάνω απο 200 εκατ. ευρώ. Χρήματα τα οποία το δημόσιο δεν διαθέτει και για να βρεθούν θα χρειαστεί μάλλον να κοπούν πόροι που προορίζονται για το ίδιο το έργο.

Πρόκειται για διεκδικήσεις που έχει ξεκινήσει η προηγούμενη κατασκευάστρια εταιρεία, η ΑΕΓΕΚ που στη συνέχεια πέρασε στον έλεγχο του ομίλου Ελάκτωρ με βασικό επιχείρημα ότι “άλλο Μετρό συμφωνήθηκε κι άλλο φτιάχνεται”.

Οι δυο πλευρές, δεν τα βρίσκουν ούτε για το κόστος της μεταφοράς του μετροπόντικα ο οποίος βρίσκεται τώρα στον σταθμό της Ανάληψης και η εταιρεία για να τον μετακινήσει στον σταθμό της Νέας Ελβετίας ζητεί 17 εκ. ευρώ με το υπουργείο και την Αττικό Μετρό να δίνουν από τη πλευρά τους 2,5 εκ. ευρώ.

Υπουργείο και εταιρεία τεντώνουν πλέον το σκοινί με την δεύτερη να απειλεί ακόμα και με αποχώρηση από το έργο εάν δεν επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τα αρχαιολογικά ευρήματα στον σταθμό Βενιζέλου κι αν δεν ικανοποιηθούν οι οικονομικές απαιτήσεις.

Στο υπουργείο Υποδομών και την Αττικό Μετρό δεν θέλουν ούτε να σκέφτονται το ενδεχόμενο αποχώρησης του Ελακτωρ από το έργο καθώς η εταιρία του ομίλου Μπόμπολα είναι σύμβουλος των τραπεζών για να σωθεί το έργο και να μην εκπέσουν οι εγγυητικές. Αν η εταιρεία αποφασίσει να εγκαταλείψει το έργο, δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για τις εγγυητικές.

Σε κάθε περίπτωση, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι δεν αναμένεται να προκύψει λύση πριν το ερχόμενο φθινόπωρο και πως στη καλύτερη περίπτωση η Θεσσαλονίκη θα δει Μετρό σε δέκα χρόνια!

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων