Η Yahoo! αποφάσισε να απενεργοποιήσει πλέον στα sites της το Do Not Track, ώστε να παρέχουν στον κόσμο “μια ιδιαίτερα εξατομικευμένη εμπειρία”.
Για να καταλάβουμε όμως τι σημαίνει αυτό, ας εξηγήσουμε τι είναι το Do Not Track.
Το Do Not Track, μπλοκάρει αποτελεσματικά, τα γνωστά web beacons (bugs, cookies κλπ), βγάζοντας ένα κουμπί στην address bar του browser, ώστε ο επισκέπτης του site να τα βλέπει και να τα μπλοκάρει κατά βούληση. Στους περισσότερους browsers περιλαμβάνεται είτε από προεπιλογή, είτε μέσω κάποιου aad-on.
Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι το Do Not Track, εμποδίζει τον εντοπισμό του χρήστη ή ότι η σελίδα συναινεί.
Οι περισσότερες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν μιας μορφής “παρακολούθηση” των σελίδων που επισκέπτεται ο χρήστης ώστε να του προτείνουν τις κατάλληλες διαφημίσεις, όπως ισχυρίζονται.
Αυτό δε σημαίνει ότι το ιστορικό ενός χρήστη στο web θα μείνει στους servers της κάθε διαφημιστικής και μόνο, με τα πρόσφατα παραδείγματα υποκλοπών και παρακολούθησης από την NSA, να κάνει τον κόσμο περισσότερο προσεκτικό.
Η Yahoo! μέχρι στιγμής έδειχνε ότι σέβεται τον επισκέπτη των sites της, έχοντας ενεργοποιημένο το Do Not Track, αλλά αυτό πλέον από τις 30 Απριλίου έχει αλλάξει, όπως φαίνεται και από την ανακοίνωσή της.
Here at Yahoo, we work hard to provide our users with a highly personalized experience. We keep people connected to what matters most to them, across devices and around the world. We fundamentally believe the best web is a personalized one.
As of today, web browser Do Not Track settings will no longer be enabled on Yahoo. As the first major tech company to implement Do Not Track, we’ve been at the heart of conversations surrounding how to develop the most user-friendly standard. However, we have yet to see a single standard emerge that is effective, easy to use and has been adopted by the broader tech industry.
Users can still manage their privacy on Yahoo while benefiting from a personalized web experience. We encourage our users to tailor their online experience through the variety of privacy tools we offer within our own platform, accessible via our Yahoo Privacy Center.
The privacy of our users is and will continue to be a top priority for us.