H διοίκηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου καταβάλλει προσπάθειες για παραδώσει χιλιάδες αποσκευές στους ιδιοκτήτες τους μετά τη βλάβη που προκάλεσε χάος στο μεγαλύτερο τερματικό του σταθμό.
Το σύστημα διαχείρισης των αποσκευών υπέστη βλάβη στον τερματικό σταθμό 5, τον οποίο χρησιμοποιεί η British Airways, την περασμένη Πέμπτη. Τα περιοδικά προβλήματα συνεχίστηκαν έως προχθές Κυριακή, ανακοίνωσε το αεροδρόμιο, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα οι αποσκευές να μεταφέρονται χειρωνακτικά και να δημιουργηθούν τεράστιες καθυστερήσεις.
Το Χίθροου είναι το τρίτο πλέον πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο κι εξυπηρετεί 191.200 επιβάτες καθημερινά.
«Έχουμε θέσει την κατάσταση υπό τον έλεγχο μας» υπογράμμισε στο βρετανική ραδιοφωνία BBC ο διευθύνων σύμβουλος Τζον Χόλαντ Κέι, την πρώτη ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του.
«Εργαζόμαστε πολύ σκληρά, κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να παραδοθούν οι αποσκευές στους επιβάτες τους. Υπάρχουν μερικές χιλιάδες αποσκευές τις οποίες θα στείλουμε σήμερα», πρόσθεσε ο ίδιος.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, το πρόβλημα με τις αποσκευές ανακίνησε τις μνήμες του φιάσκου που είχε σημειωθεί στα εγκαίνια του τερματικού σταθμού 5 το 2008, όταν εκατοντάδες πτήσεις είχαν ακυρωθεί και χιλιάδες αποσκευές είχαν χαθεί.
Στον τερματικό σταθμό 2, ένα έργο αξίας 3,13 δισεκατομμυρίων ευρώ που εγκαινίασε και πάλι την περασμένη εβδομάδα η βασίλισσα Ελισάβετ, επίσης σημειώθηκαν μικρότερα προβλήματα εξαιτίας του συστήματος πληροφορικής.
Δύο αεροπορικές εταιρείες –η Thai Airways και η Turkish Airlines– ανέφεραν ότι καθυστέρησαν τη μετακίνησή τους από τον τερματικό σταθμό 2 στον τερματικό σταθμό 3 αφότου το αεροδρόμιο άρχισε να δοκιμάζει όλο το σύστημα αποσκευών για να εντοπίσει βλάβες.
Τα προβλήματα που έχουν προκύψει στο Χίθροου υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Χόλαντ Κέι, ο οποίος πρέπει να πετύχει να λειτουργήσει τον κεντρικό αερολιμένα σχεδόν στην πλήρη του δυναμικότητα.
Ο ίδιος ασκεί πιέσεις προκειμένου να λάβει την άδεια να κατασκευάσει ένα τρίτο διάδρομο προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο, συνιδιοκτήτρια του οποίου είναι η ισπανική κατασκευαστική εταιρεία Ferrovial και άλλοι εταίροι, που είναι απαραίτητος σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό του προκειμένου το Χίθροου να διατηρήσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του, όπως το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, του Σίπολ του Άμστερνταμ και της Φρανκφούρτης.
Προκειμένου να χρηματοδοτήσει την επέκταση, ο Χόλαντ δήλωσε στην εφημερίδα Financial Times ότι θέλει να αυξήσει τα τέλη προσγείωσης στο Χίθροου έως 20%, από 25 ευρώ ανά επιβάτη σε 30 ευρώ προκειμένου να διασφαλίσει την επένδυση των 21,28 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα χρειάζονται για ένα νέο διάδρομο προσγείωσης απογείωσης.