Είστε μια εταιρεία με χαμηλό προϋπολογισμό για διαφήμιση; Στο διαδίκτυο προσφέρονται πολλά εργαλεία προώθησης της επιχείρησής σας με χαμηλό ή μηδενικό κόστος. Τα πιο δημοφιλή εργαλεία για επαγγελματική χρήση είναι το Facebook και το Twitter. Δείτε πως μπορείτε να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν…
1. Μπείτε στο Facebook αν δεν είστε ήδη εκεί
Ακόμα κι αν η επιχείρησή σας έχει ένα λογαριασμό στο Facebook, βεβαιωθείτε ότι έχει βελτιστοποιηθεί για να λάβει τα μέγιστα από αυτό. Χρησιμοποιήστε τις διαφημίσεις κι ενημερώσεις του Facebook και τις σελίδες οπαδών, για να κρατάτε ενημερωμένους τους φίλους σας για τις εκδηλώσεις που αφορούν στην επιχείρησή σας.
Συμβουλές περί αποτελεσματικής διαφήμισής σας στο Facebook
Ως επιχείρηση, είναι απαραίτητο να ανοίξετε μια εταιρική σελίδα στο Facebook και όχι ένα προφίλ. Τα προφίλ είναι για τους μεμονωμένους ανθρώπους και σας περιορίζουν σε ό,τι μπορείτε να κάνετε ως επιχείρηση. Εκτός αυτού παραβιάζει τους όρους χρήσης του Facebook και σε περίπτωση που το ανακαλύψει πως χρησιμοποιείτε ένα προφίλ μέσω του οποίου προωθείτε την επιχείρησή σας, ενδεχομένως να χάσετε ολόκληρο το προφίλ και όλους τους φίλους που έχετε συγκεντρώσει.
Μπορείτε να δημοσιεύετε σημαντικές και ενδιαφέρουσες ενημερώσεις. Δεν αναφερόμαστε σε ενημερώσεις που σχετίζονται άμεσα με την επιχείρησή σας, αλλά και σε δημοσιεύσεις που αφορούν ανέκδοτα, ειδήσεις, σχόλια και ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αναρτώνται στις σελίδες οπαδών, εικόνες, κλπ.
Κάντε διαγωνισμούς για να κερδίσουν οι πελάτες μικρά δώρα. Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας είναι φιλική προς το περιβάλλον, ζητήστε από τους «φίλους σας» να απαντήσουν σε ένα κουίζ ή να στείλουν φωτογραφίες τους κάνοντας κάτι καλό προς το περιβάλλον προκειμένου να κερδίσουν ένα από τα οικολογικά προϊόντα σας. Ακολουθήστε τη φωτογραφία του νικητή που κατέχει το προϊόν σας και προσπαθήστε σε κάθε ευκαιρία να αλληλεπιδράτε με τους οπαδούς σας σε απευθείας σύνδεση. Μη χρησιμοποιείτε κουμπιά του Facebook, όπως “Μου αρέσει”, “Μοιράζομαι”, και “Επισήμανση” ως μέρος του κάθε διαγωνισμού. Αυτό αντιβαίνει τους όρους χρήσης της υπηρεσίας του Facebook.
2. Βάλτε την επιχείρησή σας στο Twitter
Πάρτε μια καλή θέση στο Twitter για την επιχείρησή σας και αρχίστε τις tweeting ενημερώσεις. Παρ’ όλα αυτά, να θυμάστε κυρίως ότι το Twitter είναι μια συνομιλία και όχι το μέρος στο οποίο θα προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Επίσης, μπορείτε να θέσετε ως αρμόδιους για το κομμάτι αυτό υπαλλήλους σας που θα επικοινωνούν με τους οπαδούς.
Συμβουλές περί αποτελεσματικής διαφήμισής σας στο Twitter
Για μια μικρή επιχείρηση, η καλύτερη πολιτική είναι να πραγματοποιεί τακτική αλληλεπίδραση με το κοινό. Μπορείτε να ζητήσετε από τους υπαλλήλους σας να καταθέσουν την άποψή τους κατά τη χρήση ενός συγκεντρωτικού λογαριασμού στο Twitter. Αυτό χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και την αυτοπαρακολούθηση και θα συντελέσει στη διατήρηση της σωστής ροής της συζήτησης για την επιχείρησή σας. Πρέπει να φανείτε ιδιαίτερα προσεκτικοί, αν υπάρχει ένας συνολικός λογαριασμός Twitter, όταν δεν εμπιστεύεστε έναν εργαζόμενο. Σ’ αυτή την περίπτωση, γιατί δεν εμπιστεύεστε τούτο το άτομο; Μήπως αυτό το άτομο πραγματικά ανήκει στην ομάδα σας ή ψάχνει την ευκαιρία να μάθει πολλά ακόμα; Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας.
Αυξήστε τη διορατικότητά σας. Κάντε ερωτήσεις σε εκείνους που σας παρακολουθούν για να μάθετε τί θέλουν από την επιχείρησή σας. Μπορεί να βρίσκουν υπερβολική ή αταίριαστη μια πρακτική σας και αυτή η άποψή τους να είναι ωφέλιμη για εσάς. Αυτές οι ιδέες είναι πάντα πολύτιμες πληροφορίες και αποτελούν μέρος της ροής μιας συζήτησης.
Ενθαρρύνετε την ανταλλαγή επιχειρηματικών πληροφοριών σας στο Twitter, καθιστώντας την ενδιαφέρουσα. Μπορείτε περάν των εν λόγω πληροφοριών να μοιραστείτε για παράδειγμα φωτογραφίες, εμπνευσμένα μηνύματα και ενδεχομένως διάφορες προσπάθειες της επιχείρησής σας που συμμετέχει σε φιλανθρωπίες.
Προσθέστε tweets στην ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε οι πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο την επιχείρησή σας.
Δε χρειάζεται να κάθεστε γύρω από το tweeting όλη ημέρα. Προγραμματίστε μια υπηρεσία tweet (TweetLater ή Hootsuite) για να εμφανίζονται τα tweets σας τη στιγμή που κάνετε άλλα πράγματα. Αυτό σας επιτρέπει να επωφεληθείτε από διαφορετικές χρονικές ζώνες σε όλο τον κόσμο. Αν ρωτήσετε για το email, μπορείτε να ελέγξετε εγκαίρως και να απαντήσετε σε κάποιον που έγραψε νωρίτερα παρά αργότερα, αν χρειαστεί. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τις τάσεις και τα θέματα στο Twitter, που έχουν σημασία για την επιχείρησή σας.