Σημαντική βελτίωση δείχνει το επίπεδο των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα καθώς μόλις το 10% δεν παρέχει ουσιαστική πληροφόρηση και συνεπώς πρέπει να αποφεύγεται από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, από τα 4.500 – 5.000 ελληνικά e-shops που λειτουργούν σήμερα στην αγορά, τα δύο τρίτα προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες και δυνατότητες για μια άνετη και αξιόπιστη συναλλαγή, συγκρίσιμη και εφάμιλλη e-shops του εξωτερικού.
Στην έρευνα αξιολογήθηκαν 2.300 ηλεκτρονικά καταστήματα και σύμφωνα με το ELTRUN το επίπεδο των ελληνικών e-shops βαίνει σταδιακά βελτιούμενο, καθώς -σε σχέση με το 2012- παρατηρούνται θετικές αλλαγές σε σειρά τομέων, όπως οι όροι χρήσης και πληρωμής, η προστασία προσωπικών δεδομένων, η πολιτική επιστροφών και η αξιοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Έτσι, πλέον ένα σημαντικό ποσοστό, 70%, των e-shops έχει ξεκάθαρους «όρους χρήσης», παρουσιάζει πολύ αναλυτικά στον on-line καταναλωτή πως αντιμετωπίζονται τα σημαντικά θέματα σε μια συναλλαγή, όπως δυνατότητα ακύρωσης της παραγγελίας, δυνατότητα επικοινωνίας σε περίπτωση διαφωνίας/επιφύλαξης, δυνατότητα αντικατάστασης προϊόντων.
Η έρευνα διαπιστώνει ότι τα συγκρατημένα, αλλά αυξητικά, ποσοστά των Ελλήνων χρηστών του Internet, περίπου 35%, που αγοράζουν on-line προϊόντα/υπηρεσίες δικαιολογούνται, κυρίως, λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης και γενικής καχυποψίας που έχουν οι Έλληνες στις αγορές από απόσταση.
Πληρωμές
Η on-line πληρωμή είναι, επίσης, ένα σοβαρό στοιχείο, που επηρεάζει τους Έλληνες on-line καταναλωτές. Σήμερα το 95% των e-shops προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες για πληρωμή. Ο πιο δημοφιλής προσφερόμενος τρόπος πληρωμής είναι η αντικαταβολή (91%), γεγονός ενδεικτικό της συνήθειας των Ελλήνων on-line καταναλωτών και του προβληματισμού τους για την ασφάλεια των πληρωμών.
Το 81% των e-shops δίνει τη δυνατότητα για πληρωμή με πιστωτική κάρτα και το 72% χρεωστική, ενώ σοβαρό ποσοστό (63%) προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμών μέσω PayPal.