Τέτοιες θαλαμηγοί δεν κάνουν συχνά την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη: με μήκος 99 μέτρων, σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, και πλάτος ίσο με το μισό, περίπου, τού ύψους του Λευκού Πύργου, η γαλανόλευκη “Madame Gu”, ένα σκαρί με διεθνή βραβεία ντιζάιν, εντυπωσίασε τους Θεσσαλονικείς, από την πρώτη κιόλας στιγμή, που κατέπλευσε στην πόλη, τη βροχερή 11η Απριλίου, έχοντας αφήσει πίσω της τον Βράχο του Γιβραλτάρ, ύστερα από ένα ταξίδι ημερών.
Η εμφάνισή της, όμως, και το μέγεθός της -όταν καθελκύστηκε το 2013 ήταν το μεγαλύτερο μηχανοκίνητο γιοτ που είχε κατασκευαστεί ποτέ στα ναυπηγεία της Ολλανδίας και το 32ο μεγαλύτερο παγκοσμίως- δεν είναι το μόνο στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον.
Οι επιβάτες που μεταφέρει στις υπερπολυτελείς καμπίνες της -σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μπορεί να φιλοξενήσει 12 άτομα και πλήρωμα/προσωπικό άλλα 36- παραμένουν μέχρι στιγμής “αόρατοι” στην πόλη, έχοντας δημιουργήσει έντονη φημολογία γύρω από την ταυτότητά τους, δεδομένης ιδίως της πολυήμερης παραμονής τους.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης, περιορίστηκε να δηλώσει ότι η συγκεκριμένη θαλαμηγός κάνει ταξίδια σε όλον τον κόσμο και προορίζεται για χρήση από πρόσωπα υψηλού βαλαντίου.
Σε επαφές του ΑΠΕ-ΜΠΕ με τις αρμόδιες αρχές, κατέστη δυνατή η ενημέρωση για τις εθνικότητες των 31 μελών του πληρώματος, αλλά όχι των επιβατών. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ωστόσο, κάνουν λόγο για εκατομμυριούχους, κυρίως από τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, οι οποίοι ταξιδεύουν ανά τον κόσμο με τη “Madame Gu” (η οποία πλέει υπό σημαία Νήσων Κέιμαν).
Η ίδια θαλαμηγός είχε εμφανιστεί ξανά στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα στην Κέρκυρα- πέρυσι. Οι πληροφορίες ήθελαν τότε τον Ρώσο εκατομμυριούχο Αντρέι Σκοτς (Andrei Skoch), έναν από τους 300 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου και τον 19ο πλουσιότερο Ρώσο, να περιλαμβάνεται μεταξύ των επιβαινόντων και μάλιστα όχι για τουρισμό, αλλά «για δουλειές».
Τα δημοσιεύματα των ημερών ανέφεραν μάλιστα ότι ο 47χρονος τότε Σκοτς -η περιουσία του οποίου αποτιμάται σε περίπου 8 δισ. δολ.- είχε επισκεφτεί το νησί, προκειμένου να δει από κοντά έκταση, που είχε πωληθεί σε εταιρεία του συμπατριώτη του, Ρομάν Αμπράμοβιτς, και την οποία σκόπευε να αξιοποιήσει τουριστικά.
Όποιοι και αν είναι, πάντως, οι επιβάτες της “Madame Gu”, η θαλαμηγός κερδίζει από μόνη της τις εντυπώσεις, καθώς αποτελεί ένα πλωτό “θαύμα” μηχανικής και ντιζάιν, που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί στα διεθνούς φήμης ολλανδικά ναυπηγεία Feadship.
Το σούπερ-γιοτ σχεδιάστηκε από το πασίγνωστο γραφείο σχεδιαστών “Andrew Winch Designs” (AWD), ενώ η ναυπηγική του αρχιτεκτονική “ενορχηστρώθηκε” από την ομάδα των “De Voogt Naval Architects”. Μάλιστα, το AWD τιμήθηκε με το πολυπόθητο βραβείο “Neptune” για τον εξωτερικό σχεδιασμό της θαλαμηγού.
Παρά το μεγάλο μέγεθός της, η θαλαμηγός, που είναι υπερατλαντικής εμβέλειας, μπορεί να αναπτύξει αρκετά υψηλές ταχύτητες, της τάξης των 24 κόμβων (ανώτατη), ενώ διαθέτει δεξαμενές καυσίμων χωρητικότητας 250.000 λίτρων.
Το project κατασκευής της θεωρήθηκε επίσης ως ένα πολύ καλό παράδειγμα της μοναδικής ικανότητας των ναυπηγείων Feadship να κατασκευάζουν πλοία κατά παραγγελία, “κομμένα και ραμμένα” ακριβώς με βάση τις επιθυμίες του πελάτη.
Ποιος είναι όμως ο ιδιοκτήτης της θαλαμηγού; Φήμες την ήθελαν να ανήκει στον προαναφερθέντα Ρώσο μεγιστάνα Αντρέι Σκοτς. Ο πατέρας του Αντρέι, Βλαντιμίρ Σκοτς, κατέχει -για λογαριασμό του γιου του- μερίδιο 30% στην εταιρεία συμμετοχών USM Holdings, που μεταξύ άλλων έχει υπό τη σκέπη της τη “Metalloinvest”, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μετάλλου παγκοσμίως.
Πρόσφατα, όμως, νομική φίρμα του Λονδίνου έστειλε σε εξειδικευμένο σάιτ ναυτιλίας επιστολή, με τη οποία διευκρίνιζε ότι ο Σκοτς ουδεμία σχέση έχει με την ιδιοκτησία της “Madame Gu”, παρά τα όσα ακούγονται περί του αντιθέτου. Συνεπώς, το ιδιοκτησιακό της καθεστώς παραμένει γρίφος, όπως και οι λόγοι της επίσκεψής της στη Θεσσαλονίκη: αναψυχή ή δουλειές;