Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Τρεις λέξεις κάνουν τον καφέ καλύτερο

Οι επιστήμονες έχουν βρει δύο μαγικές λέξεις ικανές να κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι ένα απλό φλιτζάνι καφέ έχει καλύτερη γεύση και θα πρέπει να κοστίζει πιο ακριβό: «Φιλικό προς το περιβάλλον».

Σε μια σειρά πειραμάτων, οι ερευνητές ζήτησαν από τους ανθρώπους να δοκιμάσουν δύο πανομοιότυπα φλιτζάνια καφέ που παρασκευαζόταν από την ίδια παρτίδα κόκκων καφέ, χρησιμοποιώντας την ίδια καφετιέρα, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από το περιοδικό PLΟS ONE. Οι ερευνητές είπαν στους εθελοντές της μελέτης ότι ένας από τους καφέδες έγινε με τους “οικολογικούς” κόκκους καφέ και ο άλλος όχι. Οι άνθρωποι που είπαν ότι νοιαζόταν για το περιβάλλον έδωσε στον “φιλικό προς το περιβάλλον” καφέ υψηλότερες βαθμολογίες.

«Σε ανθρώπους με τη σωστή πεποίθηση μια σήμανση «φιλικό προς το περιβάλλον» είναι επαρκής ώστε ένα προϊόν να έχει καλύτερη γεύση από ένα μη-επισημασμένο αλλά αντικειμενικά όμοιο προϊόν» σημειώνουν.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της αξίας που έδιναν στην ανακύκλωση οι εθελοντές καθώς και τη βιωσιμότητα και άλλα περιβαλλοντικά θέματα. Οι απαντήσεις χρησιμοποιήθηκαν για να ταξινομηθούν οι δοκιμαστές σε κατηγορίες από «υψηλή αειφορία» έως «χαμηλή βιωσιμότητα».

Στο πρώτο πείραμα, το 74% των καταναλωτών υψηλής βιωσιμότητας δήλωσαν ότι προτιμούν το «φιλικό προς το περιβάλλον» καφέ από την εναλλακτική «μη φιλική προς το περιβάλλον” λύση και έδωσαν υψηλότερη βαθμολογία για τη γεύση. Επίσης, ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περίπου 25% περισσότερο για αυτό. Εν τω μεταξύ, οι εθελοντές «χαμηλής βιωσιμότητας» έδειξαν μεικτές προτιμήσεις στα δυο είδη καφέ και δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για τον καλύτερο καφέ.

Σε επόμενο πείραμα, οι εθελοντές δεν γνώριζαν ποιο φλιτζάνι καφέ ήταν «φιλικό προς το περιβάλλον» μέχρι να δοκιμάσουν και τα δύο δείγματα. Στην περίπτωση αυτή, η ετικέτα δεν επηρέασε τις αξιολογήσεις τους για τη γεύση. Ωστόσο, η υψηλή βιωσιμότητα των εθελοντών ήταν ακόμα πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για το “φιλικό προς το περιβάλλον” καφέ, ακόμη και όταν τους είπαν ότι προτίμησαν τον που ήταν η «μη φιλική προς το περιβάλλον” ποικιλία.

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων