Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Στο… “μέτωπο” της Ηπείρου στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον της μεγάλης μάχης των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών για τα έργα ΣΜΙΤ απορριμμάτων, αξίας 2,2 δισ. ευρώ.
Πρόκειται ουσιαστικά, για τα μόνα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης, ρίχνοντας ζεστό χρήμα στην μηχανή των κατασκευαστικών που επηρεάστηκαν ριζικά από την κρίση. Επιπλέον, τα έργα αυτά υπόσχονται και 2.500 θέσεις εργασίας.
Ήδη, τα πρώτα τέσσερα έργα μοιράστηκαν στους μεγάλους της κατασκευαστικής αγοράς. Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Περιστέρη, “πήρε” το μεγάλο έργο της Πελοποννήσου, η ΕΛΑΚΤΩΡ, συμφερόντων Μπόμπολα, κέρδισε την μονάδα της Δυτικής Μακεδονίας, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ συμφερόντων Κόκκαλη σε κοινοπραξία με την Ολλανδικών -πλέον- συμφερόντων και την ελληνική ΕΝVITEC “έκλεισε” το έργο στις Σέρρες και πριν από λίγες ημέρες, η J&P ΑΒΑΞ, συμφερόντων Δαυίδ-Ιωάννου, ανέλαβε την δουλειά στην Ηλεία.
Ο επόμενος διαγωνισμός που αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης είναι αυτός για την μονάδα επεξεργασίας των απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου, την οποία διεκδικούν οι παραπάνω εταιρείες, η Τοξότης ΑΕ και η κοινοπραξία ΕΡΕΤΒΟ-ΔΟΜΝΟΣΠΟΡ-ΕΓΝΩΝ.
Στη μάχη για τα χρυσά σκουπίδια πάντως έχουν μπει κι ο Όμιλος Μυτιληναίου μέσω της ΜΕΤΚΑ που “χτυπάει” τα 4 έργα της Αττικής άλλα και το μεγάλο έργο της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης καθώς και ο Όμιλος Κοπελούζου μέσω της Novaera που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τα 4 έργα της Αττικής.
Σε εξέλιξη βρίσκονται ακόμη οι διαγωνισμοί για τα έργα στην Αιτωλοακαρνανία και στην Αχαΐα ενώ το επόμενο μεγάλο έργο σχεδιάζει να βάλει σε τροχιά δημοπράτησης η Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ ειναι αυτό της Ανατολικής Θεσσαλίας που θα καλύπτει τις ανάγκες των πόλεων της Λάρισας και του Βόλου.