Το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης απέσυρε την αντίθεσή του για τη συγχώνευση των αεροπορικών εταιριών American Airlines και US Airways προς μεγάλη ανακούφιση όχι μόνο των δύο εταιριών, αλλά και της ίδιας της αεροπορικής βιομηχανίας που αναζητά τη σταθερότητα μετά από χρόνια αναταραχής. Για σχεδόν δύο δεκαετίες, οι αεροπορικές εταιρείες στην Αμερική έχουν βιώσει μεγάλες απώλειες, πτωχεύσεις και ελάχιστα κέρδη που οδήγησαν σε δυσαρεστημένους πελάτες.
Παράλληλα, ισχυρές εταιρείες χαμηλού κόστους με επικεφαλής την Southwest Airlines έχουν αλλάξει το προφίλ της βιομηχανίας και υποσκάπτουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων εταιριών. Αν και οι καινούργιες εταιρίες παρέχουν απλώς υπηρεσίες από σταθμό σε σταθμό, η τεράστια εξάπλωση των πτήσεων αυτών παρέχει ένα δεύτερο δίκτυο που αποτελεί πρόβλημα για το ακριβό δίκτυο συνδεδεμένων πτήσεων που έχει στήσει η American Airlines εδώ και 35 χρόνια.
Η αντίθεση του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για μια συγχώνευση που θα σφράγιζε μια διαδικασία επώδυνης εξυγίανσης ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία στα μέσα Αυγούστου. Άλλωστε η αρχική αρνητικότητα προς προτεινόμενες συγχωνεύσεις, όπως αυτές της United Airlines και της US Airways το 2001 και των Delta Airlines και US Airways το 2006 μεταστράφηκε σε θετικό κλίμα και την έγκριση μεγάλων συγχωνεύσεων τα τελευταία χρόνια μεταξύ της United και της Continental Airlines, της Delta και της Northwest και της US Airways και της American West. H American Airlines έπρεπε απαραιτήτως να κάνει κάτι ώστε να αποφύγει την χρεωκοπία. Αυτό ήταν το τελευταίο κομμάτι του παζλ ώστε να τελειώσει, μέχρι το τέλος της χρόνιας, η αστάθεια της αεροπορικής βιομηχανίας της Αμερικής.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης είχε αντιταχθεί στην προτεινόμενη συγχώνευση των 11 δις δολαρίων που θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, υποστηρίζοντας ότι θα περιορίζει τον ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση αντιδρούσε σε διάφορες αιτιάσεις από τους τοπικούς πολιτικούς. Δεν υπάρχει τίποτα που να αναστατώνει τα μέλη του Κογκρέσου περισσότερο από την αύξηση του κόστους των πτήσεων προς την Ουάσιγκτον. Φαίνεται ότι αυτές οι ανησυχίες έχουν πλέον ικανοποιηθεί.
Παρά το γεγονός ότι η συμφωνία δεν έχει ακόμη επικυρωθεί από τα δικαστήρια, ο Τομ Χόρτον, το αφεντικό της American Airlines, λέει ότι τα τελευταία βήματα μπορούν να γίνουν τώρα ώστε η αεροπορική εταιρεία να εξέλθει από τα δυο χρόνια δικαστικής προστασίας. Μεταξύ εκείνων που θα χαρούν με τη συγχώνευση θα είναι και οι Boeing και Airbus: η AA έχει υπογράψει παραγγελίες για εκατοντάδες 737 μονού διαδρόμου και Α320 και αυτές μπορούν τώρα να προχωρήσουν.