Κατά τη διάρκεια της σημερινής ακροαματικής διαδικασίας στη δίκη Πιστόριους αποκαλύφθηκε ότι η αστυνομική έρευνα το βράδυ του φονικού είχε αλλοιωθεί. Μετά από κάθε δολοφονία είναι συνηθισμένη πρακτική, το εγκληματολογικό τμήμα της αστυνομίας να φωτογραφίζει τον τόπο τους εγκλήματος. Έτσι κι έγινε το μοιραίο βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου που ο Πιστόριους δολοφόνησε την σύντροφο του Ρίβα Στέενκαμπ.
Το σπίτι του Πιστόριους φωτογραφίστηκε σπιθαμή προς σπιθαμή και στη σημερινή ακροαματική διαδικασία αποκαλύφθηκε ότι πολλά από τα αντικείμενα που έχουν απεικονίζονται, είχαν μετακινηθεί από το αρχικό σημείο και αυτό σημαίνει ότι έχει αλλοιωθεί η έρευνα. Ο ανθυπασπιστής Μπένι Βαν Στέιντεν, φωτογράφος της αστυνομίας είχε πάει στο σπίτι του Όσκαρ Πιστόριους λίγες ώρες μετά τον φόνο και τράβηξε εκατοντάδες φωτογραφίες. Ανάμεσα στις φωτογραφίες ήταν οι κηλίδες από αίμα, κάλυκες, το όπλο του φόνου, ένα μπαστούνι του κρίκετ.
Όμως οι φωτογραφίες του είχαν διαφορές με εκείνες που τραβήχτηκαν από αστυνομικούς που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα αποδεικτικά στοιχεία της έρευνας έχουν μετακινηθεί από την αρχική τους θέση, κάτι που θεωρείται παρακώλυση της έρευνας. Ο Βαν Στέιντεν που κατέθεσε σήμερα παραδέχτηκε ότι οι φωτογραφίες υποδεικνύουν ότι αποδεικτικά στοιχεία είχαν μετακινηθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συλλογής τους από τους άνδρες της αστυνομίας.
Ο συνήγορος του Παραολυμπιονίκη, Μπάρι Ρουξ έδειξε στο δικαστήριο φωτογραφίες του Βαν Στέιντεν και ενός άλλου αστυνομικού λέγοντας ότι είναι εμφανές ότι τα στοιχεία είχαν αλλάξει θέση. Μάλιστα χρησιμοποίησε αναφορές από εκείνη την ημέρα για να αποδείξει πως οι δύο αστυνομικοί που έβγαζαν φωτογραφίες, βρίσκονταν στο ίδιο δωμάτιο, παρόλο που ο Βαν Στέιντεν υποστήριξε ότι δούλευε μόνος.