Το IAB Europe, σε συνεργασία με την IHS Technology, εξέδωσε το “AdEx Benchmark 2013 Report” – τον απόλυτο οδηγό για την κατάσταση της ευρωπαϊκής online διαφήμισης. To report προσφέρει μια ολοκληρωμένη άποψη της online διαφημιστικής επένδυσης σε όλη την ήπειρο.
Φέτος, το report αποκαλύπτει άνοδο της τάξης του 11,9% για το online advertising, το οποίο αγγίζει τα 27,3 δις Ευρώ, ανάπτυξη η οποία δεν οφείλεται μόνο στις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και στις ώριμες αγορές, οι οποίες επωφελούνται από τις τεχνολογικές καινοτομίες στην online διαφήμιση.
Από το 2006, έτος όπου το IAB Europe ξεκίνησε να καταγράφει την ευρωπαϊκή διαφημιστική δαπάνη στο online, η δαπάνη αυξάνεται κάθε χρόνο. Το online παραμένει η δεύτερη μηντιακή κατηγορία σε όρους διαφημιστικής δαπάνης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η τυποποίηση των διαφημιστικών formats, εξελίξεις στις μεθόδους στόχευσης και η άνοδος της video διαφήμισης αύξησαν την εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων στο display advertising, το οποίο γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+14,9% από το 2012), ωθούμενη από τα social media και το mobile. Για πρώτη φορά μέσα στο 2013, το mobile απέσπασε διψήφιο ποσοστό του συνολικού display advertising, και με ποσοστό 11,8%, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των διαφημιστικών budgets.
Η video διαφήμιση εμφάνισε ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 45,4% μέσα στο 2013, φτάνοντας σχεδόν το 1,2 δις. Ευρώ. Η video διαφήμιση προσελκύει ολοένα και περισσότερους brand advertisers, καθώς προσομοιάζει την τηλεοπτική σε όρους δημιουργικού format και μετρήσεων.