Γράφει η Στεφανία Κουντούρη
Η Google φαίνεται να αντιμετωπίζει αντιδράσεις στο σχέδιό της να περιλαμβάνει στις διαφημίσεις της ανθρώπινα πρόσωπα, τα σχόλιά τους για τα προϊόντα και διάφορες τοποθεσίες.
Η πολιτική του “shared endorsement” θα ξεκινήσει στις 11 Νοεμβρίου και αφορά τα σχόλια, τα follows και άλλες δραστηριότητες του χρήστη στο Google+.
Μία αντίδραση χρηστών του Google+ ήταν να αλλάξουν τη φωτογραφία τους με εκείνη του Eric Schmidt, διευθυντή της Google, ούτως ώστε να εμφανίζεται η δική του φωτογραφία στις διαφημίσεις αντί για τη δική τους.
Η Google υποστηρίζει ότι είναι εύκολο για το χρήστη να αποχωρήσει από το σύστημα.
Η “αναζήτηση της Google” άρχισε να ειδοποιεί τους χρήστες για την επερχόμενη αλλαγή στην πολιτική μέσω banners στην κεντρική της ιστοσελίδα και σε ένα site όπου εξηγούνται αναλυτικά “πολιτικές και αρχές” της Google.
Επίσης η Google παραθέτει ανάλογα παραδείγματα για το πώς λειτουργεί το “shared endorsement”. Παρουσίαζεται ένα πρόσωπο με τη φωτογραφία του και τα σχόλια του ενώ από πάνω υπάρχει η φωτογραφία του δρόμου όπου βρίσκεται το κατάστημα με τα αντίστοιχα αποτελέσματα της αναζήτησης για προϊόντα και τοποθεσίες.
Πολλοί ήταν αυτοί που εναντιώθηκαν στις αλλαγές της Google, ενώ μερικοί ως αντίδραση άλλαξαν τις φωτογραφίες τους στο Google+.
Μέχρι στιγμής η Google δεν έχει κάνει κάποιο σχόλιο ως απάντηση στις αντιδράσεις για το θέμα. Παρόλα αυτά στις αντίστοιχες σελίδες της που εξηγούν την πολιτική της επισημαίνεται ότι οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί εύκολα να εξαιρεθεί από το σύστημα πατώντας στην επιλογή των Ρυθμίσεων στο Google+.
Επισημαίνεται ότι αν κάποιος αποφασίσει ότι δεν θέλει είναι μέρος αυτού του προγράμματος πλέον, τα σχόλια του και αυτά που “ακολουθεί” δεν θα είναι ορατά στους κύκλους του στο Google+.
Υπενθυμίζεται πως το Facebook όταν εφάρμοσε ένα αντίστοιχο πρόγραμμα το 2011 με το όνομα “sponsored stories” βρέθηκε μπροστά σε μία σφοδρή κριτική που στοίχισε αρκετά.