Γράφει ο Γιάννης Καραγιάννης
Τι είδους επιχειρηματίας είσαι;
Είσαι ο επιχειρηματίας που απλά αντέγραψε την ιδέα κάποιου πετυχημένου πριν από εσένα απλά και μόνο για να βγάλεις ορισμένα χρήματα, ή μήπως είσαι ο επιχειρηματίας ο οποίος προκειμένου να ξεφύγει από την μονοτονία της καθημερινής δουλειάς και του νοικοκυριού, άνοιξες μια επιχείρηση δημιουργώντας έτσι την “δική σου δουλειά”;
Αν ανήκεις στην κατηγορία ενός από τους παραπάνω δύο και θέλεις να πουλήσεις την επιχείρησή σου, το τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεν θα σου φέρει καλούς αγοραστές, και αν σου φέρει, αυτοί δεν θα είναι και πολύ γενναιόδωροι.
Η αγορά αμείβει επιχειρηματίες που έχουν ζήλο για την εταιρία τους. Σωστοί επιχειρηματίες είναι εκείνοι που κατανοούν και ανταπεξέρχονται στα παράπονα και στις ανάγκες των πελατών τους. Σωστοί επιχειρηματίες είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές νέων τεχνολογιών προς όφελος της αποδοτικότερης παραγωγής και μείωσης των εξόδων της. Σωστοί και ικανοί επιχειρηματίες είναι εκείνοι που στηρίζονται στην ποιότητα των προϊόντων της επιχείρησής τους και στοχεύουν στην τελειοποίηση και βελτίωση των διαδικασιών της ακολουθώντας εξωτερικούς συμβούλους διότι κατανοούν ότι οι ίδιοι δεν έχουν το “αλάθητο”.
Αυτές οι ιδέες και οι αξίες, παρ’ όλο που δεν είναι ενσώματα περιουσιακά στοιχεία, όταν εφαρμόζονται και στηρίζουν την επιχείρηση αυξάνουν τα κέρδη της. Τέτοιου είδους επιχειρήσεις δημιουργούν ένα αίσθημα υπερηφάνειας, τόσο για τον επιχειρηματία, όσο και για τα στελέχη της επιχείρησης.
Εφόσον η επιχείρησή σου κατέχει αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και θέλεις να την πουλήσεις, ακολούθησε μια στρατηγική προσέλκυσης γενναιόδωρων αγοραστών και περίμενε μέχρι να βρεθεί ο καταλληλότερος. Σε αντίθετη περίπτωση, καλό θα ήταν να απευθυνθείς σε έναν ειδικευμένο σύμβουλο.