Παρότι μας χωρίζουν λίγες ημέρες από τα Χριστούγεννα , η αγορά δε φαίνεται να έχει μπει ακόμα για τα καλά σε εορταστικούς ρυθμούς, με την λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές μέχρι το τέλος της χρονιάς να αποτελεί μάλλον μια εξαιρετική ευκαιρία για βόλτα στα μαγαζιά. Κι όταν λέμε αγορά, εννοούμε όλη την αγορά. Μέχρι και τα σούπερ μάρκετ που αν και καταγράφουν μια αυξημένη σχετικά κίνηση, σε τίποτα δε θυμίζει άλλες εποχές. Ούτε η αύξηση της επισκεψιμότητας, ούτε τα ποσά που δαπανώνται.
Οι εκτιμήσεις ωστόσο των στελεχών του χώρου συγκλίνουν στην άποψη ότι το φετινό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι φθηνότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 5,6% κατά μέσο όρο φυσικά. Και τούτο διότι οι τιμές από αρκετά προϊόντα που μπαίνουν στο τραπέζι τη γιορτινή αυτή μέρα καταγράφουν μείωση όπως για παράδειγμα το κρασί (-48%) και η βασιλόπιτα (-19%). Αντίθετα την ανηφόρα παίρνει η τιμή της γαλοπούλας καθώς είναι τσιμπημένη σε σχέση με πέρυσι κατά 5% περίπου.
Πόσο θα κοστίσει ;Δεδομένης της ποικιλίας των τιμών και των επιλογών που έχει στη διάθεσή του ο καταναλωτής υπολογίζεται ότι το μέσο Χριστουγεννιάτικο καλάθι θα κοστίσει περί τα 74 ευρώ με το ελάχιστο να εκτιμάται στα 55 ευρώ.
Το ρόλο τους φυσικά θα παίξουν και οι προσφορές, αφού οι καταναλωτές κάνοντας ήδη την έρευνα αγορά τους στα μεγάλα σούπερ μάρκετ «τσεκάρουν» πρώτα στα είδη που τους ενδιαφέρουν αν υπάρχει δωρεάν επιπλέον προιόν ή κάποιο άλλο δώρο. Και όχι μόνον σε ένα σούπερ μάρκετ…Οι εποχές που οι έρευνες αγοράς έδειχναν ότι οι καταναλωτές είναι κατά κανόνα πιστοί στις αγορές τους σε κάποιο σούπερ μάρκετ, έχουν αρχίσει και ξεθωριάζουν…