Όπως όλα δείχνουν συνέχεια φαίνεται να δίνεται στην κόντρα ανάμεσα στην Σύγλητο του Δ.Π.Θ. και το Υπουργείο Παιδείας καθώς με πρόσφατη ανακοίνωση της η Σύγκλητος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης εκφράζει την δυσαρέσκεια της προς το Υπουργείο Παιδείας και τον υπουργό κ.Κώστα Γαβρόγλου. Ο τελευταίος εγκαλείται από την Σύγκλητο στο να συνεχίσει την διαβούλευση με ‘’στενή και ειλικρινή συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. της χώρας προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσο στην κατεύθυνση μιας πραγματικά σύγχρονης μεταρρύθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα’’
Οι θέσεις της συγκλήτου, είναι οι εξής:
α) το Σχέδιο Νόμου δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση το νέο, σύγχρονο, θεσμικό πλαίσιο που απαιτείται, ώστε να παρέχονται στο ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης και ενίσχυσης του ρόλου και της θέσης του στο σύγχρονο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον εκπαίδευσης και έρευνας, υπηρετώντας παράλληλα την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
β) Αποτελεί ευθεία παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, περιλαμβάνει υπερ-ρυθμίσεις και περιγράφει λεπτομερώς διαδικασίες που ανήκουν σε εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, σε βαθμό που υποδηλώνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας. Επιπλέον, αναβαθμίζει σημαντικά και δυσανάλογα προς την έννοια του αυτοδιοίκητου τη δυνατότητα παρέμβασης του υπουργού Παιδείας, για ποικίλα και σημαντικά θέματα της λειτουργίας του Πανεπιστημίου (π.χ. διατάξεις για συγχώνευση ή κατάργηση Α.Ε.Ι. από τον υπουργό χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Α.ΔΙ.Π. και περιορισμοί της δυνατότητας επανεκλογής μελών οργάνων Διοίκησης).
γ) Συνιστά σοβαρή οπισθοδρόμηση για την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, περιλαμβάνοντας ρυθμίσεις που περιορίζουν τις δυνατότητες διεθνούς συνεργασίας και υποδοχής αλλοδαπών φοιτητών στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (π.χ. διατάξεις για την οργάνωση προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών σε ξένη γλώσσα, την οργάνωση προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών με Ιδρύματα της αλλοδαπής και διδακτορικών με συνεπίβλεψη).
δ) Δυσχεραίνει σημαντικά τις διαδικασίες αναζήτησης και διάθεσης πόρων από το ίδιο το Πανεπιστήμιο, με βάση τους κανόνες χρηστής διοίκησης και κοινωνικής λογοδοσίας, που σε συνδυασμό με την ελλιπή κρατική επιχορήγηση είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην οικονομική και παραγωγική παράλυση του Ιδρύματος (π.χ. διατάξεις για τη λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας).
ε) Αγνοεί τις σύγχρονες αρχές διοίκησης, προάγοντας ένα διοικητικό μοντέλο που χαρακτηρίζεται από έλλειψη συνεργασιών, γραφειοκρατία, δυσκινησία και μειωμένη αποτελεσματικότητα, τόσο για τη λήψη όσο και για την υλοποίηση διοικητικών αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του Ιδρύματος (π.χ. διατάξεις για τη συγκρότηση των οργάνων διοίκησης και την εκλογή πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων).
στ) Θέτει σημαντικά εμπόδια στην ανάπτυξη και λειτουργία προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, αντί να ορίζει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διασφάλιση της ποιότητάς τους, τη διαφάνεια και τη δημόσια λογοδοσία και να αφήνει τα θέματα που αφορούν την ίδρυση, λειτουργία και διαχείριση των εν λόγω προγραμμάτων στην αποκλειστική ευθύνη του Πανεπιστημίου.
‘’Απογοητευμένος και ο Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ.Θανάσης Καραμπίνης’’
Ιδιαίτερα απογοητευμένις από την στάση του Υπουργείου Παιδείας εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά ο Πρύτανς του ΔΠΘ κ.Θανάσης Καραμπίνης ο οποίος σε τοπικό ραδιόφωνο της Ροδόπης τόνισε πως το ‘’νέο νομοσχέδιο μετατρέπει τα Πανεπιστήμια σε λύκεια, ενώ σε όλα όσα σκοπέυει να προβεί το υπουργείο εντοπίζει μόνο ένα θετικό σημάδι. Ο θετικός ‘’οιωνός’’ ουσιαστικά δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια παλαιότερη πρόταση που είχε διατυπώσει το ΔΠΘ στην προ προηγούμενη σύνοδο των Πρυτάνεων σχετικά με την ίδρυση δομών Δια Βίου Μάθησης προς την κατεύθυνση της εκπαίδευσης των κατοίκων της περιοχής.
«Είναι ένα νομοσχέδιο που στην πραγματικότητα δεν κάνει τίποτε άλλο παρά κάνει τα πανεπιστήμια λύκεια σε όλους τους βαθμούς και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που είχαμε εμείς» σχολίασε ο κος Καραμπίνης και συνέχισε: «το ελάχιστο αυτοδιοίκητο που είχαμε χάνεται. Δεν μπορεί ο υπουργός να συγχωνεύει κατά το δοκούν πανεπιστήμια, να τα κλείνει, να τα ιδρύει -αυτό περιλαμβάνει το νομοσχέδιο. Δηλαδή, αν δεν του αρέσει ο πρύτανης αντί να τον στέλνει στο πειθαρχικό κλείνει το πανεπιστήμιο! Έχει τέτοια δυνατότητα! Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, δεν μπορούν να γίνουν αυτά τα πράγματα. Όσο καλός υπουργός και να είναι δεν μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα ούτε όλα τα υπόλοιπα -για να μην μιλήσουμε για τις εκλογές των οργάνων. Φανταστείτε τώρα να είναι δύο που να έχουν διαφορετική προσέγγιση στην ανάπτυξη του πανεπιστημίου και ο ένας να είναι πρύτανης και ο άλλος αντιπρύτανης αν θα μπορέσει ποτέ το πανεπιστήμιο να πάει μπροστά» παρατήρησε ο πρύτανης.
Στην συνέχεια αναφέρθηκε τονίζοντας πως «Είναι ένα νομοσχέδιο που σε ότι αφορά το πανεπιστήμιό μας θα μας πάει πάρα πολύ πίσω σε όλους τους τομείς και δεν ξέρω πόσο θα μπορέσουμε να κρατηθούμε έτσι όπως είμαστε» σχολίασε καταλήγοντας ο κος Καραμπίνης, που επίσης τόνισε και τα άλλα προβλήματα που έχει το ίδρυμα από την υφιστάμενη κατάσταση όπως η δέσμευση των χρημάτων του λόγω της κρίσης, καθώς και τους περιορισμούς στην αξιοποίηση των κονδυλίων της έρευνας.
Συμπερασματικά ολοκλήρωσε την παρέμβαση του, ζητώντας από τον υπουργό «να συνεχίσει τον διάλογο και να λάβει υπόψη όλα αυτά που έχουμε πει κατά καιρούς, όχι το Δημοκρίτειο μόνο, η σύνοδος των πρυτάνεων, τα άλλα πανεπιστήμια…Βλέπω ότι νομοσχέδιο δεν έχει λάβει κάτι υπόψη. θίγει όλα τα πανεπιστήμια. Ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική».