Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Το ποσό των 898 εκατομμυρίων ευρώ έχουν δαπανήσει, από τον περασμένο Δεκέμβριο έως σήμερα, τα δημόσια ταμεία για αποζημιώσεις προς τις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τους αυτοκινητοδρόμους άλλα και για τη κάλυψη μέρους της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου για τα έργα.
Αυτό είπε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης ανακοινώνοντας παράλληλα την δημοπράτηση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος που δεν ήθελαν οι τράπεζες και οι κατασκευαστές, και χωρίς να έχουν ακόμη εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια ύψους 340 εκατ ευρώ.
Το τμήμα αυτό ήταν αρχικά ενταγμένο στο “πακέτο” των νέων αυτοκινητοδρόμων, όμως “κόπηκε” καθώς κρίθηκε ως μη εμπορικό και οι τράπεζες δεν επιθυμούσαν να το χρηματοδοτήσουν. Το “κλάδεμα” του έργου προκάλεσε την αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι θα το προωθήσει ως δημόσιο έργο. Δηλαδή, με χρήματα των φορολογουμένων και πόρους απο την κοινότητα. Οι τελευταίοι όμως δεν έχουν εξασφαλιστεί και γίνεται προσπάθεια να εξευρεθούν από το “νέο ΕΣΠΑ”. Πάντως, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης ανακοίνωσε την έναρξη της δημοπράτησης του και υποσχέθηκε ότι σε δυο χρόνια θα είναι έτοιμο. Το έργο έχει μήκος 75 χλμ. και προϋπολογισμό 340 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμη, ο κ. Χρυσοχοίδης δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρωθεί ως το τέλος της χρονιάς και η δημοπράτηση του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 30 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ.
Εξάλλου, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι μέχρι το καλοκαίρι στα ενεργά εργοτάξια των αυτοκινητοδρόμων, στα οποία εργάζονται αυτή τη στιγμή 4.000 άτομα, θα απασχολούνται συνολικά 8.000 εργαζόμενοι. Ακόμη, έδωσε στοιχεία για την πρόοδο των αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με αυτά οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουν ολοκληρωθεί κατά 77%, στην Ολυμπία Οδό κατά 48%, η Ιόνια Οδός κατά 30,25% και η Κεντρική Οδός κατά 26,7%.