H περίφημη μελέτη που παρήγγειλε η κυβέρνηση στον ΟΟΣΑ για διαπιστωθεί τι κρατά ψηλά τις τιμές, δεν ήρθε να προσθέσει κάτι καινούργιο. Ο καθείς στο πόστο του και πολύ περισσότερο η Επιτροπή Ανταγωνισμού, γνωρίζουν πολύ καλά τις αιτίες που γεννούν και κρατούν στο ύψος τους την ακρίβεια. Το θέμα όπως στη διάρκεια των ετών αποδεικνύεται με κάθε ευκαιρία, δεν είναι τόσο η «άγνοια» όσο η έλλειψη διάθεσης να σπάσουν αυγά, ήτοι να συγκρουστούν με συντεχνιακές λογικές αναλογιζόμενοι το πολιτικό κόστος.
Για παράδειγμα η Ανεξάρτητη Αρχή για τα ζητήματα ανταγωνισμού έχει εκδόσει τουλάχιστον δύο πορίσματα για τον κλάδο των καυσίμων όπου διεξοδικά αναλύει την κατάσταση και προτείνει συγκεκριμένες λύσεις. Έγινε τίποτα;
Για παράδειγμα η απελευθέρωση του bake off , του προψημένου ψωμιού που θα μπορεί να πωλείται από τα σούπερ μάρκετ, δεν έγινε ποτέ μπροστά στις οργίλες αντιδράσεις των αρτοποιών. Αλλά ούτε και τώρα φαίνεται να υπολογίζεται ως μηχανισμός συμπίεσης των τιμών. Αντ’ αυτού το ψωμί θα πωλείται με το ζύγι…
Όσο για τον αγορανομικό κώδικα, χρόνια ολόκληρα παλεύουμε να τον εκσυγχρονίσουμε.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε σειρά «προβληματικών» περιπτώσεων. Αλλά δεν έχει νόημα.
Αυτό που έχει νόημα, αφού τώρα βάλαμε τον ΟΟΣΑ να μας κάνει ένα μάζεμα και των 329 διατάξεων που χρήζουν αλλαγών, είναι πραγματικά η ηγεσία του Ανάπτυξης να δείξει αποφασιστικότητα για συγκρούσεις.
«Δεν μας ενδιαφέρουν οι συντεχνίες και τα συμφέροντά τους, μας ενδιαφέρει ν’ αλλάξει η καθημερινότητα των Ελλήνων. Και θα το πετύχουμε με όποιο κόστος», δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης και αναμένουμε να το δούμε και στην πράξη. Θα το δούμε ;
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS