Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Μόνο ως ελάφρυνση δεν μπορεί να θεωρηθεί η μείωση της τιμής του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες αφού συνοδεύεται και με μείωση της διάρκειας του. Είκοσι λεπτά του ευρώ για είκοσι λιγότερα λεπτά της ώρας. Με τον τρόπο αυτό, το εισιτήριο πλέον θα κοστίζει διπλά για μεγάλη μερίδα επιβατών.
Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοίδης, το βασικό εισιτήριο μειώνεται σε 1,20 ευρώ απο 1,40 άλλα αυτό επιφέρει και μείωση του χρόνου διάρκειας του εισιτηρίου από 90 λεπτά σε 70 λεπτά. Επίσης μειώνεται σημαντική η κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα, από 45 ευρώ σε 30 ευρώ. Οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών μόνο για λεωφορεία που κόστιζαν 20 ευρώ καταργούνται και θα υπάρχει μόνο η ενιαία κάρτα για όλα τα μέσα. Σύμφωνα με τον υπουργό, μόνο το 15% όλων των καρτών αφορά μόνο λεωφορεία και το υπόλοιπο 85% όλα τα μέσα.
Ανάλογες θα είναι και οι μειώσεις στα μειωμένα εισιτήρια: θα κοστίζουν 0,60 ευρώ το εισιτήριο και 15 ευρώ η μηνιαία κάρτα. Το νέο moto είναι “Ένα δίκτυο, μία πόλη” θα απεικονίζει την αλλαγή πλεύσης του ΥΠΟΜΕΔΙ και του ΟΑΣΑ.
Επιπλέον, ανακοινώθηκε ότι πια θα τοποθετηθούν τουρνικέ στην μπροστινή είσοδο η οποία θα είναι και η μόνη ανοιχτή.
Πρόκειται για τις γνωστές περιστρεφόμενες μπάρες εισόδου. Επίσης θα υπάρξει εντατικοποίηση των ελέγχων, έτσι ώστε με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου -σε δυο χρόνια- θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση. Όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε, “τοποθετούνται τουρνικέ, όπως γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης”.
Εξάλλου, ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει κινητή εφαρμογή, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από πέντε χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα.
Ακόμη, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε ανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Εφεξής, τόσο για την ΟΣΥ, τη ΣΤΑΣΥ, όσο και για τον ΟΑΣΑ, θα χρησιμοποιείται η επωνυμία Συγκοινωνίες Αθηνών με νέο λογότυπου.