Σ’ ένα ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, η Maersk κατασκεύασε το μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο. Είναι ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), που θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Κίνας. Το μήκος του φτάνει τα 400 μέτρα, κάτι το οποίο το κάνει 19 μέτρα μεγαλύτερο από το Empire State Building, ενώ μπορεί να μεταφέρει 18.000 εμπορευματοκιβώτια. Η σειρά καλείται ‘Triple-E’ και η Δανέζικη εταιρεία έχει παραγγείλει 20 από αυτά τα οποία θα παραδοθούν στα επόμενα 2 χρόνια , με κόστος 185 εκατ. δολαρίων το καθένα. Το πρώτο Triple-E ονομάστηκε ‘‘Mc-Kinney-Moller’’. Η αλήθεια είναι πως ένα Triple-Ε, σε ένα ταξίδι, θα μπορούσε να μεταφέρει 36.000 αυτοκίνητα ή 182 εκατομμύρια iPads, ή 111 εκατομμύρια ζευγάρια παπουτσιών, από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ, ενώ καταναλώνει 80.250 λίτρα καυσίμου ανά ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο πλοίο της Maersk έπλευσε το 1904. Ο στόλος της περιλαμβάνει σχεδόν 550 σκάφη. Η εταιρία έχει την έδρα της στην Κοπεγχάγη (Δανία).
Το πλοίο προσέλκυσε το έντονο ενδιαφέρον του κόσμου καθώς υπολογίζεται ότι περίπου 49.000 άνθρωποι πήγαν να το δουν από κοντά, όταν αγκυροβόλησε για πρώτη φορά στην Κοπεγχάγη στις 23 Σεπτεμβρίου. Η Maersk, ευελπιστεί ότι η ναυπήγηση των πλοίων-κολοσσών θα βελτιώσει κατά πολύ το κόστος μεταφοράς στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Nils Andersen, μιλώντας στους Financial Times, στέκεται στις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν και στη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο στην εμπορική γραμμή. Με τους ναύλους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και την υπερπροσφορά δυναμικότητας στην εμπορική ναυτιλία, είναι ένα στοίχημα που μένει να κερδηθεί…
Η ύφεση σε πολλές οικονομίες σε όλο τον κόσμο που ακολούθησε την κρίση του 2008 προκάλεσε το εμπόριο να καταρρεύσει σε όλο τον κόσμο. Η συνεχιζόμενη ύφεση στην Ευρώπη και την επιβράδυνση στην Κίνα και άλλες μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες φέτος, έχουν οδηγήσει τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και άλλους να υποβαθμίσει τις προσδοκίες τους για το παγκόσμιο εμπόριο το τρέχον έτος και το επόμενο. Το μεγαλύτερο κοντέινερ στον κόσμο από το μερίδιο αγοράς έχει καλέσει το μέρος του παγκόσμιου κύκλου του εμπορίου, προβλέποντας ότι ο κόσμος θα βγει από το funk που προκαλείται από την κρίση της Ευρωζώνης κατά τα επόμενα δύο χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΠΟΕ αναμένει ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά μόλις 2,5 τοις εκατό αυτό το έτος και η Maersk Line δήλωσε την Πέμπτη, πως πιστεύει ότι η ύφεση στο εμπόριο θα δει το απόγειό της και την προβλεπόμενη ζήτηση για την παγκόσμια εμπορευματοκιβωτίων που θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 4-6 τοις εκατό το 2014 και 2015, από τις πρόσφατες προβλέψεις του 2% – 3%για το τρέχον έτος.