Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο ζητούν πιο λογικές πολιτικές αναφορικά με τα αεροπορικά εισιτήρια, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης τελών αναμονής και μεταφοράς αχρησιμοποίητων εισιτηρίων σε άλλους ταξιδιώτες – κάτι που δεν θα κόστιζε τίποτα στις αεροπορικές εταιρείες.
Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary -γνωστός επειδή αποκαλεί τους πελάτες «ηλίθιους» – πρότεινε εισιτήρια για όρθιους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα αεροπορικά ταξίδια θα γίνονται όλο και χειρότερα.
Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε ότι οι αεροπορικές θα πρέπει να αποφεύγουν πράγματα που νευριάζουν ασκόπως τους πελάτες.
Η δήλωσή του σε συνδυασμό με τη δέσμευσή του για καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών γίνονται λίγες μέρες μετά την ψήφιση της Ryanair ως τη χειρότερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία.
Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα χαρακτήρισαν την εξυπηρέτηση της εταιρίας ως «επιθετική προς τους επιβάτες».
Αλλά επειδή είναι απίθανο να αλλάξουν οι αεροπορικές οικειοθελώς τους τρόπους τους, ομάδα καταναλωτών απευθύνει έκκληση προς το Κογκρέσο «να χαλιναγωγήσει έναν κλάδο που εξαρτάται από τις υψηλές τιμές, τα τέλη και τις ποινές».
Επίσης, προτείνεται η κατάργηση των τελών αλλαγής δρομολογίων ή ακυρώσεων 10 περίπου ημέρες πριν από την αναχώρηση, η μεταφορά εισιτηρίων σε άλλο άτομο χωρίς ποινή και η κατάργηση τελών αναμονής «καθώς ουσιαστικά δεν υπάρχει κόστος για την αεροπορική εταιρεία να γεμίσει ένα κενό κάθισμα».
Υπάρχουν βεβαίως και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι αυτά τα τέλη είναι βασικό στοιχείο του επιχειρηματικού μοντέλου των αεροποριών και η κατάργησή τους θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση των εσόδων τους. «Εάν οι αεροπορικές καταργήσουν τα τέλη για αλλαγή δρομολογίου, ο κόσμος θα έκανε πιο απερίσκεπτα κρατήσεις ώστε να προλάβει τον φθηνό ναύλο», εκτιμούν παράγοντες της αγοράς.