Η ρύθμιση χρεών αναδεικνύεται σε μεγάλο πονοκέφαλο, όπως είναι ευνόητο τις εποχές που ζούμε, για τα νοικοκυριά, τα οποία παλεύουν να τα βγάλουν αξιοπρεπώς πέρα. Τα στοιχεία του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) είναι αποκαλυπτικά.
Ειδικότερα, στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου ανήλθαν σε 3.879 τα παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, με τα μέλη του ΚΕΠΚΑ να ωφελούνται τελικά και μέσω της μεσολάβησης του κέντρου, με το ποσό των 179.821,78 ευρώ. Από το σύνολο των 3.879 περιπτώσεων, που ασχολήθηκε το ΚΕ.Π.ΚΑ., οι 590, ήταν καταγγελίες, οι 1389, ερωτήματα και οι 1900, παράπονα.
Πρώτη στη λίστα βρίσκεται πάλι η ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών, με το ΚΕΠΚΑ να έχει δεχθεί συνολικά 1.127 παράπονα-καταγγελίες, ενώ στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 404 για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 80 για τη ΔΕΗ και λοιπούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, 18 για το φυσικό αέριο, 42 για τις αστικές -υπεραστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές και 18 για την παροχή νερού.
Τα παράπονα – καταγγελίες, για τις τηλεπικοινωνίες αφορούν σε αυξημένους λογαριασμούς, λόγω χρήσης ίντερνετ, χρεώσεις διαφορετικού πακέτου, από το συμφωνημένο, συνέχιση έκδοσης λογαριασμών, με τα πάγια και μετά την διακοπή της σύνδεσης, απουσία ενημέρωσης για το κόστος ενεργοποίησης της γραμμής.
Μεγάλα προβλήματα συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις (498), ενώ τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν χρεώσεις, που επιβάλλουν οι τράπεζες, αλλάζοντας την ορολογία για αυτές και τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης και πιστωτικών καρτών, τις υπερβολικές απαιτήσεις των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων όταν οι καταναλωτές ζητούν ρύθμιση οφειλών (έξοδα φακέλου, αυθαίρετες παρακρατήσεις μισθών και συντάξεων).
Η κατηγορία των δημόσιων υπηρεσιών αφορά παράπονα – καταγγελίες, για τις υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., σε προβλήματα με τις δημοτικές επιχειρήσεις, σε λογαριασμούς ύδρευσης, θέματα κακοτεχνιών, σε δρόμους και θέματα δημόσιας υγείας. Τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές εταιρίες αφορούν, κυρίως, καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων, παράνομη παρακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, σε αποζημιώσεις ατυχημάτων, μειώσεις αποζημιώσεων, σε συμβόλαια ακινήτων και κλείσιμο ασφαλιστικών εταιριών.