Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Σε ράγες, φιλοδοξεί το υπουργείο Υποδομών, να βάλει ξανά το… “αιώνιο έργο” της σιδηροδρομικής σύνδεσης Πειραιά με τις Τρείς Γέφυρες, δέκα χρόνια μετά την πρώτη του ανάθεση που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Το έργο εγκαταλείφθηκε μετά από συνεχείς δικαστικές εμπλοκές, αντιδράσεις κατοίκων και εννέα παρατάσεις, χαρακτηρίστηκε ως “σκοτεινή υπόθεση” και τώρα η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης για τις εργασίες που δεν υλοποιήθηκαν και θέτει ως στόχο να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί έως το τέλος καλοκαιριού. Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 100 εκατομμύρια ευρώ.
Προβλέπεται διπλή διαγωνιστική διαδικασία, μια για την αναβάθμιση του διαδρόμου και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και μια για την σηματοδότηση. Το τμήμα ενώνει τον Πειραιά με το υπό κατασκευή, άλλα με μεγάλες καθυστερήσεις, τμήμα Τρείς Γέφυρες-ΣΚΑ. Ανατέθηκε για πρώτη φορά το 2004 στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-SIEMENS με προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ, χωρίς περιβαλλοντική μελέτη κι ακολούθησε ένα σήριαλ με υπερβάσεις και υπερτιμολογήσεις, αλλαγές σχεδιασμών, προσφυγών στο ΣτΕ, καταγγελίες για διαπλοκή, αντιδράσεις Δήμων που οδήγησε τελικώς στην εγκατάλειψη του έργου. Τώρα και ενόψει εκλογών αλλά και σχεδίων ιδιωτικοποίησης, το έργο ξαναβγαίνει από το συρτάρι αναζητώντας χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ). Στην ΕΡΓΟΣΕ εκτιμούν ότι τα έργα, εάν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, θα ολοκληρωθούν το ταχύτερο έως το 2018.
Μάλιστα, ξαναβγαίνει από το συρτάρι κι ο σχεδιασμός για την υπογειοποίηση του τμήματος από τον Σταθμό Λαρίσης έως και τις Τρεις Γέφυρες, ακριβώς δέκα χρόνια μετά την πρώτη του απόρριψη λόγω των έντονων αντιδράσεων της τότε Δημοτικής Αρχής της Αθήνας.