Αγκομαχώντας συνεχίζει να… υπoλειτουργεί η «μηχανή» των δημόσιων έργων στην Ελλάδα. Νέες δημοπρατήσεις δεν υπάρχουν ακόμη, παρά το ότι εξαγγέλλονται ενώ σε όλα σχεδόν τα υπό εξέλιξη μεγάλα έργα παρατηρούνται προβλήματα και καθυστερήσεις.
Το υπουργείο Υποδομών από τη μια εξαγγέλλει έργα κι από την άλλη αποφασίζει παρατάσεις, είτε σε δημοπρατήσεις είτε σε κατασκευές.
Εξάμηνη παράταση έλαβε το μόνο έργο μετρό που εκτελείται στην Αθήνα. Αυτό που αφορά την επέκταση από Χαϊδάρι προς Πειραιά κι έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται εδώ και 2,5 χρόνια προκειμένου να είναι έτοιμο στο τέλος του 2017. Πλέον όλα δείχνουν ότι το έργο δεν θα μπορεί να παραδοθεί νωρίτερα από το καλοκαίρι του 2018 κι αν εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις.
Στη Θεσσαλονίκη, το έργο ουσιαστικά παραμένει στάσιμο ενώ και η επέκταση προς Καλαμαριά φρέναρε καθώς δεν μπορούν ακόμη να λυθούν τα προβλήματα στη βασική γραμμή.
Στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, το νερό μπαίνει σιγά-σιγά στο αυλάκι άλλα ακόμα δεν έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα ενώ δεν έχουν ευοδωθεί οι «υποσχέσεις» για χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Καθυστερήσεις και παρατάσεις δόθηκαν και στους κάθετους της Εγνατίας Οδού ενώ το ίδιο συμβαίνει και στα σιδηροδρομικά έργα «σκούπα» Κιάτο – Ροδοδάφνη άλλα και στην ηλεκτροκίνηση Αθήνας-Τιθορέας.
Επίσης, παρατάσεις έχουν δοθεί στους διαγωνισμούς για τα περιφερειακά αεροδρόμια, οι νέες οδικές συμβάσεις παραχώρησης μπαίνουν και βγαίνουν από το συρτάρι, ενώ ακόμα αναμένεται η δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος που είχε ανακοινώσει ότι θα γινόταν εντός Ιουνίου, ο υπουργός Υποδομών.
Η κατάσταση στα έργα είναι ακόμη πιο προβληματική σε επίπεδο Περιφερειών και Δήμων με τα χρονοδιαγράμματα να γίνονται λάστιχο ενώ πολλά έργα παραμένουν «νεκρά εργοτάξια» για χρόνια.