Τηλεφωνικά θα μπορούν πλέον οι καταναλωτές να διακανονίσουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ. Η επιχείρηση προκειμένου να περιορίσει τις ουρές και την ταλαιπωρία στα πρακτορεία της σε όλη την Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι οι διακανονισμοί των λογαριασμών θα γίνεται και μέσω του τηλεφωνικού αριθμού 11770 που λειτουργεί για την εξυπηρέτηση των πελατών της. Η γραμμή λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 7 π.μ. έως 7 μ.μ., με αστική χρέωση από όλη την Ελλάδα.
Ωστόσο το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι οικιακοί καταναλωτές.
Το συνολικό ποσό των οφειλών προς τη ΔΕΗ υπολογίζεται σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς της επιχείρησης οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί αυξάνονται με ρυθμό 4 εκατ. την ημέρα. Το πρόβλημα ξεκινάει από την αδυναμία των καταναλωτών να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος οι οποίοι είναι επιβαρυμένοι και με το ΕΕΤΗΔΕ.
Από το σύνολο του 1,3 δις ευρώ οι οφειλές των καταναλωτών της χαμηλής τάσης ανέρχονται σε 600 εκατ. ευρώ και από αυτά το 65% αντιστοιχεί σε νοικοκυριά. Τα 380 εκατ. ευρώ προέρχονται από τους καταναλωτές υψηλής τάσης και συγκεκριμένα από την Αλουμίνιον της Ελλάδος και τη ΛΑΡΚΟ, ενώ οι ανεξόφλητες οφειλές των επιχειρήσεων που είναι συνδεδεμένες στη μέση τάση, ανέρχονται στα 130 εκατ. ευρώ.
Τέλος, οι οφειλές του δημοσίου προς τη ΔΕΗ (υπουργεία, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κλπ) υπολογίζεται σε 190 εκατ. ευρώ.
Οι τελευταίες αυτές κατηγορίες οφειλών είναι βέβαιο ότι δεν θα ρυθμιστούν τηλεφωνικά μέσω του 11770. Πρέπει όμως να ρυθμιστούν διότι οδηγούν τη ΔΕΗ σε χρηματοοικονομική ασφυξία.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS