Τη δημιουργία πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόλπο της Καβάλας προωθεί η ΔΕΠΑ, σε συνδυασμό τόσο με τον διεθνή αγωγό ΤΑΡ, ο οποίος θα διέρχεται από τη Βόρειο Ελλάδα προκειμένου να μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, όσο και με τον αγωγό Ελλάδας- Βουλγαρίας, IGB, πρότζεκτ στο οποίο συμμετέχει ελληνική εταιρία.
Πρόσφατα, αρμόδιο στέλεχος της ΔΕΠΑ σε ενημέρωση στην Καβάλα, στο τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ανατεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες και ότι στόχος από εδώ και πέρα είναι να εξασφαλιστούν οι διάφορες απαραίτητες άδειες.
Το έργο, που έχει αναγγελθεί από το 2010 αλλά είχε παγώσει, στη τελευταία του εκδοχή προβλέπει, τη δημιουργία μίας εξέδρας στην οποία θα δένουν δύο πλοία, ένα που θα μεταφέρει το υγροποιημένο αέριο και ένα δεύτερο που θα μετατρέπει το LNG σε αέριο και θα το διοχετεύει στο δίκτυο της ΔΕΠΑ. Το τερματικό θα βρίσκεται σε απόσταση ενός μιλίου από την ακτή, πίσω από το λόφο της Νέας Καρβάλης. Ο σχεδιασμός δεν προβλέπει τη δημιουργία αποθήκης.
Το πλωτό τέρμιναλ έχει αντικαταστήσει το παλαιότερο σχέδιο για χερσαίο σταθμό, πάλι στην Καβάλα, στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ). Το πρότζεκτ αυτό έχει εγκαταλειφθεί, καθώς το πλωτό τέρμιναλ εκτιμάται ότι θα κοστίσει λιγότερο (είχε προυπολογιστεί στο παρελθόν γύρω στα 600 εκατ. ευρώ) και θα είναι πιο ευέλικτο.
Η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι ο πλωτός σταθμός δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τα σχέδια για τη δημιουργία αποθήκης αερίου σε υπό εξάντληση κοίτασμα φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα. Αντίθετα εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, δεδομένων και των προοπτικών που διανοίγονται με τους δύο αγωγούς.