Την μεταφορά των βιομηχανικών αποβλήτων της πιο μολυσμένης περιοχής της χώρας, του Ασωπού, στην Αθήνα προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, η δέσμη μέτρων που ετοιμάζει το ΥΠΕΚΑ και αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα.
Είναι η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ανακοίνωση μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος με την εκτεταμένη μόλυνση της ευρύτερης περιοχής του Ασωπού που έχει προκαλέσει ήδη προβλήματα στην δημόσια υγεία περίπου 100.000 ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στη περιοχή άλλα έμμεσα απειλεί όλους τους έλληνες αφού η ίδια η κυβέρνηση έχει παραδεχτεί την μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα που ποτίζει την περιοχή στην οποία καλλιεργούνται τρόφιμα που φτάνουν σε κάθε νοικοκυριό.
Η κυβέρνηση απο το 2010 έχει εξαγγείλει την δημιουργία Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων στην περιοχή του Ασωπού. Μάλιστα, δαπανήθηκαν και χρήματα για δυο μελέτες, μια απο το ΕΜΠ και μια απο τον ΣΕΒ. Στη συνέχεια προτάθηκε η δημιουργία μονάδας με έξοδα των ίδιων των βιομηχανιών. Πρόταση που απορρίφθηκε. Έτσι, τέσσερα χρόνια μετά δεν έχει προχωρήσει απολύτως τίποτα. Τώρα, σχεδιάζεται το έργο να προταθεί για χρηματοδότηση απο το νέο ΕΣΠΑ με ορίζοντα υλοποίησης το 2020. Μέχρι τότε, σύμφωνα με την ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ, τα απόβλητα θα μεταφέρονται με φορτηγά στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της ΕΥΔΑΠ στην Μεταμόρφωση και απο εκεί, μέσω του συστήματος αποχέτευσης της ελληνικής πρωτεύουσας, στον βιολογικό καθαρισμό της Ψυτάλλειας.
Την ίδια στιγμή όμως εκφράζονται έντονοι προβληματισμοί για την δυνατότητα του ΚΕΛ Μεταμόρφωσης και της Ψυτάλλειας να δεχτούν το πλήθος και το είδος των αποβλήτων αφού έχουν δημιουργηθεί για να επεξεργάζονται αστικά απορρίμματα κι όχι βιομηχανικά απόβλητα.
Με ενδιαφέρον αναμένονται τα συνοδευτικά μέτρα που θα εξαγγελθούν προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα μεταφέρεται το σύνολο των αποβλήτων που παράγει κάθε βιομηχανία, οι περισσότερες εκ των οποίων σήμερα επιλέγουν, σύμφωνα με την Γενική Επιθεώρηση Περιβάλλοντος, να μεταφέρουν φθηνά και παράνομα τα απόβλητα τους είτε για ανεξέλεγκτη ταφή είτε προς για να χρησιμοποιηθούν ως βιομηχανικό καύσιμο.
Στη δέσμη μέτρων που θα ανακοινώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος θα περιλαμβάνεται ακόμη η μεταφορά νερού της ΕΥΔΑΠ για την ύδρευση και την άρδευση της περιοχής, με βασικό στόχο να “καθαριστεί” ο υδροφόρος ορίζοντας που σήμερα είναι διαπιστωμένα εξαιρετικά επιβαρυμένος με βαρέα μέταλλα, μεταξύ των οποίων και εξασθενές χρώμιο.