Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Ως “μυθιστόρημα” χαρακτηρίζεται από καλά πληροφορημένες πηγές το ενδεχόμενο να βρεθούν χρήματα για την νέα γραμμή 4 του Μετρό, την οποία ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοίδης ουσιαστικά εξήγγειλε δηλώνοντας ότι βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο σχετικές συζητήσεις με την ΕΤΕπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπάρχει καμία τέτοια πιθανότητα. Έχουν γίνει όντως κάποιες επαφές με την ΕΤΕπ η οποία όμως δεν φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει σε δανειοδότηση ενώ θα απαιτηθεί και δημόσιο χρήμα, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Το “επίμαχο” έργο του πρώτου κλάδου της νέας γραμμής 4 έχει πολυ μεγάλο κόστος που φτάνει το 1 δισ. ενώ υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 350 εκ. ευρώ θα πρέπει να βγουν απο τα δημόσια ταμεία. Κάτι που ειναι εντελώς αδύνατο να συμβεί.
Επιπλέον, στην ίδια μοίρα φαίνεται να είναι και η επέκταση του Μετρό προς Ίλιον για την οποία γίνεται προσπάθεια ένταξης της στο νέο ΕΣΠΑ χωρίς όμως να υπάρχουν πλέον και πολλές πιθανότητες για αυτό παρά το ότι το κόστος του έργου ειναι σχετικά μικρό (300 εκ. ευρώ περίπου).
Ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης γνωρίζει ότι τα λεφτά για νέα έργα Μετρό στην Αθήνα τελείωσαν ενώ δεν υπάρχουν πιθανότητες παρά μόνο για την επέκταση προς Ίλιον. Παρόλα αυτά καλλιεργεί κλίμα ευφορίας που δεν φαίνεται να ειναι ανεξάρτητο από το ενδεχόμενο επερχόμενων εκλογών.
Η αλήθεια είναι ότι για την Αθήνα το μόνο σίγουρο έργο Μετρό που θα δει τα επόμενα δέκα χρόνια είναι η επέκταση από Χαϊδάρι προς Πειραιά που ήδη κατασκευάζεται και αναμένεται να παραδοθεί περί το 2018. Η νέα επέκταση θα κάνει στάση στην Αγία Βαρβάρα, στο Κορυδαλλό, στη Νίκαια, στο Κερατσίνι, στο λιμάνι του Πειραιά και θα καταλήγει στην πλατεία Δημοτικού Θεάτρου.
Οι υπόλοιπες κρίσιμες και πυκνοκατοικημένες περιοχές που έχουν ανάγκη από το δίκτυο του Μετρό, όπως το Γαλάτσι κι η Κυψέλη, θα μείνουν με την παρηγοριά ότι η Αττικό Μετρό έχει ήδη έτοιμες όλες τις απαραίτητες μελέτες. Οι οποίες δυστυχώς δεν μπορούν να υλοποιηθούν λόγω έλλειψης χρημάτων.