Μια από τις κλασικές περιπτώσεις που μπορεί κανείς να συναντήσει στο διαδίκτυο και συνήθως σε social networks και φόρουμ, είναι το λεγόμενο «troll». ‘Όπως αναφέρει το techit.gr, η λέξη περιγράφει τον χρήστη ο οποίος με σκοπό να ερεθίσει, να μπερδέψει και να προκαλέσει σύγχυση και εκνευρισμό στους υπόλοιπους χρήστες, χρησιμοποιεί επιτηδευμένα προκλητικές, ανόητες ή εκτός θέματος ερωτήσεις, θέσεις και απόψεις.
Από πού προέρχεται ο όρος
Η χρήση της λέξης «troll» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Ίντερνετ στα τέλη της δεκαετίας του 1980, αλλά η πιο γνωστή καταγεγραμμένη αναφορά προέρχεται από συζήτηση στο 1991, αναφέρει το wikipedia, σύμφωνα με το οποίο το «troll» αναφέρεται στο πέταγμα δολώματος μέσα στο νερό προκειμένου να αλιευθούν ο τόνος και ο ξιφίας, πρακτική που παραπέμπει στην κοροϊδία χρηστών του Διαδικτύου, το λεγόμενο «trolling». Παράλληλα, η λέξη παραπέμπει και στα δαιμόνια πλάσματα που εμφανίζονται στη σκανδιναβική λογοτεχνία, τα οποία επίσης έχουν το όνομα «troll».
Πώς να αντιμετωπίσετε το «troll»
Ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπιστεί κάποιο «troll» το οποίο έχει ως στόχο μόνο να αποτρέψει τη διεξαγωγή μιας διαδικτυακής συζήτησης, είναι η άγνοια. Συνήθως, ένας τέτοιος ενοχλητικός χρήστης εάν αγνοηθεί θα αρχίσει να στέλνει όλο και πιο προσβλητικά μηνύματα, αλλά εάν δεν υπάρξει αντίδραση συνήθως απογοητεύεται και εγκαταλείπει την κοινότητα. Σε αρκετά φόρουμ και μπλογκ, δίνεται η παραίνεση να μην ασχολούνται οι χρήστες με τα «troll», κίνηση που αναφέρεται ως «μην ταΐζετε τα ”troll”» (Don’t feed the trolls).
Σε πολλές περιπτώσεις πάντως, για την καταπολέμηση των «trolls» χρησιμοποιούνται και άλλα μέσα, όπως η αφαίρεση των μηνυμάτων τους ή η φραγή τους προκειμένου να μην ενοχλούν, ενώ αρκετές φορές διαγράφονται και από τις κοινότητες που εισέρχονται διαδικτυακά.