Την ώρα που ο διαιτητής θα σφυρίξει για πρώτη φορά, στο εναρκτήριο παιχνίδι του Μουντιάλ, ταυτόχρονα θα δώσει το έναυσμα για να ξεκινήσει ο «χορός» των εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό το Παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου θα είναι το πιο ακριβό αλλά και επικερδές στην ιστορία της διοργάνωσης.
Δεν είναι μόνο τα 35 εκατομμύρια δολάρια που θα πάρει η ομάδα η οποία θα κατακτήσει το βαρύτιμο τρόπαιο. Υπάρχουν ακόμη τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις, που θα κερδίσει η FIFA, αλλά και ο λογαριασμός 14 δισ. που θα πληρώσει η διοργανώτρια Βραζιλία.
Η FIFA τρίβει τα χέρια της, καθώς τα περισσότερα από τα 3 εκατομμύρια εισιτήρια για τα 64 παιχνίδια έχουν εξαφανιστεί, όπως σημειώσει το Reuters κάνοντας μία οικονομική ανάλυση του Μουντιάλ. Τη χαρά της παγκόσμιας ομοσπονδίας ποδοσφαίρου όμως δεν τη συμμερίζονται οι Βραζιλιάνοι.
Οι φορολογούμενοι θα επωμιστούν το μεγαλύτερο βάρος. Συνολικά, 14 δισ. προβλέπεται ότι θα είναι το κόστος για την ανέγερση και ανακατασκευή των 12 σταδίων που θα φιλοξενήσουν τους αγώνες, για την αναβάθμιση των δομών των πόλεων, όπως και για τα πλάνα ασφαλείας για τις 32 ομάδες και τους περίπου 600.000 επισκέπτες που αναμένονται.
Αυτό το ιλιγγιώδες νούμερο έχει προκαλέσει «έκρηξη» των πολιτών τους προηγούμενους μήνες, καθώς σε κάθε ευκαιρία βγαίνουν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν ότι ξοδεύονται τόσα δισεκατομμύρια, την ώρα που οι πολίτες χρειάζονται καλύτερα σχολεία και νοσοκομεία.
Η FIFA από την πλευρά της θα ξοδέψει 2 δισ. για τη διοργάνωση. Πέρα από τα πριμ για την κατάκτηση των θέσεων, οι μετέχουσες ομάδες έχουν μοιραστεί 48 εκατομμύρια για την προετοιμασία τους για το Μουντιάλ, ενώ άλλα 70 εκατομμύρια θα δοθούν στους, κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκούς, συλλόγους στους οποίους ανήκουν οι παίκτες που θα πάρουν μέρος στη διοργάνωση.
Αν και τα ποσά ακούγονται ιδιαίτερα μεγάλα, κάθε άλλο παρά θα λείψουν από το ταμείο της FIFA. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι τα 35 εκατομμύρια, που είναι το χρηματικό έπαθλο της ομάδας που θα κατακτήσει το Μουντιάλ, ισούται με λιγότερο από το 1% των κερδών της FIFA από τα τετραετή συμβόλαια που έχει για τη διοργάνωση.
Τα ευρωπαϊκά τηλεοπτικά δίκτυα δίνουν τη μερίδα του λέοντος στα 1,7 δισ. δολάρια που εξασφαλίζει η παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου από τα δικαιώματα. Την ίδια ώρα, έξι μεγάλοι χορηγοί- Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai, Sony, Visa- φέρνουν συνολικά 177.125 εκατομμύρια το χρόνο στο ταμείο της FIFA. Αλλοι οχτώ χορηγοί της «δεύτερης γραμμής»- Budweiser, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, McDonalds, Moy Park, Oi, Yingli- καταβάλλουν συνολικά 524 εκατομμύρια την τετραετία. Σε αυτά, πρέπει να προστεθούν τα 120 εκατομμύρια που κερδίζει η FIFA από τους χορηγούς της Βραζιλίας για τη διοργάνωση.
Τα κέρδη της παγκόσμιας ομοσπονδίας δεν σταματούν εκεί. Υπάρχουν ακόμη τα έσοδα από τα εισιτήρια και τα επίσημα προϊόντα. Βέβαια, στην περίπτωση της συγκεκριμένης διοργάνωσης, η FIFA αναγκάζεται να ξοδέψει αρκετά. Ηδη έχει δώσει 221,6 εκατομμύρια στην οργανωτική επιτροπή και ίσως χρειαστούν κι άλλα για να καλυφθούν ελλείψεις της τελευταίας στιγμής. Μόνο το Φεβρουάριο, βγήκαν από το ταμείο της 20 εκατομμύρια για γεννήτριες που ήταν απαραίτητες για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις, καθώς υπήρχε ο φόβος ότι αν το άφηναν στους Βραζιλιάνους, μπορεί να προκαλούνταν το χάος κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ. Η ακριβής οικονομική εικόνα του Μουντιάλ πάντως θα σκιαγραφηθεί τον επόμενο Μάρτιο, όταν η FIFA θα δημοσιοποιήσει όλα τα στοιχεία.