H Facebook Inc προσθέτει δοκιμαστικά ένα νέο χαρακτηριστικό στην ιστοσελίδα της, συγκεκριμένα το κουμπί «buy» το οποίο θα δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα online που διαφημίζονται στο κοινωνικό δίκτυο. Η νέα εφαρμογή προορίζεται να «βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις μέσω του Facebook στο News Feed και στις σελίδες του (Pages)».
Η Facebook σε σχετική ανακοίνωσή της επισήμανε πως οι αγοραστές (είτε από από desktop είτε από laptop) έχουν τη δυνατότητα με το πάτημα του κουμπιού πάνω σε διαφημίσεις και δημοσιεύσεις να κάνουν τις αγορές τους χωρίς να χρειαστεί να βγουν από το κοινωνικό δίκτυο.
Κάτι τέτοιο αναμένεται από τη μια πλευρά να αυξήσει αισθητά την παραμονή των χρηστών στο facebook ενώ από την άλλη πολλές επιχειρήσεις που δεν το κάνουν ήδη εκτιμάται ότι θα σπεύσουν να διαφημιστούν στο facebook προσδοκώντας ότι οι χρήστες θα αποφασίζουν άμεσα αγορές των διαφημιζόμενων προϊόντων.
Η Facebook υποστηρίζει ότι με τη δημιουργία της εν λόγω εφαρμογής θα διασφαλίσει την ιδιωτικότητα και τη ασφαλή πληρωμή. Δεσμεύεται επίσης, ότι οι λεπτομέρειες πιστωτικών και χρεωστικών καρτών που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στο facebook δεν θα κοινοποιούνται σε άλλους διαφημιστές και οι χρήστες θα μπορούν να επιλέγουν εάν θέλουν να αποθηκεύουν λεπτομέρειες πληρωμών για μελλοντικές αγορές.
Είναι αρκετά τα ερωτήματα που δημιουργούνται αναφορικά με τα κέρδη του κοινωνικού δικτύου από τα προιόντα που θα πωλούνται. Προς το παρόν οι δοκιμές γίνονται με μερικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις ΗΠΑ. Το Facebook αναμένεται να δώσει περισσότερες πληροφορίες καθώς θα συγκεντρώνει στοιχεία από την πειραματική εφαρμογή.