Η απώλεια επιρροής των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων αποτυπώνεται με τον καλύτερη τρόπο στη πτώση του δελτίου ειδήσεων του Mega. Για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια το κανάλι των εκδοτικών συγκροτημάτων φαίνεται πως χάνει την πρώτη θέση για το σύνολο της τηλεοπτικής σεζόν! Ξεκίνησε το Σεπτέμβριο με 24% για να πέσει στο 17,8% το Φεβρουάριο, υποχωρώντας στη δεύτερη θέση με Μ.Ο. 19,6% από την αρχή της σεζόν.
Ο ΑΝΤ1 μετά τον Ιανουάριο κερδίζει την πρώτη θέση τηλεθέασης στις μετρήσεις της Nielsen, φτάνοντας το Μάρτιο στο 21,7% έναντι 18,9% του Mega. Με Μ.Ο. 20,6% το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 είναι το πρώτο δελτίο σε θεαματικότητα. Ο Alpha με 15,8% το Μάρτιο έχει απώλειες τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το Σεπτέμβριο, όταν με 20,2% ήταν στη δεύτερη θέση. Ο Μ.Ο. του δελτίου ειδήσεων του καναλιού είναι στο 16,3%.
Το δελτίο του Star, με το νέο του μοντέλο παρουσίασης της ειδησεογραφίας κερδίζει πλέον πόντους φτάνοντας στο 14,2% το Μάρτιο, ενώ ο Μ.Ο. θεαματικότητας του είναι στο 13,4%. Αντιθέτως το δελτίο του ΣΚΑΪ, υποχώρησε το Μάρτιο στο 7,5%, με Μ.Ο. θεαματικότητας, το 8,7%.
Τα νούμερα πιστοποιούν την πραγματική στροφή που έγινε στο τηλεοπτικό κοινό και επιβεβαιώνουν τη γενική αίσθηση πως το κοινό δεν εμπιστεύεται πλέον την ακατάσχετη σχολιαστική ενημέρωση η οποία κατευθύνει προς συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές και την ίδια ώρα εξαιρεί ολόκληρες κατηγορίες ειδήσεων και ενημέρωσης από τα δελτία ειδήσεων. Η πραγματική πτώση των μνημονιακών δελτίων ωστόσο φαίνεται από την άνοδο των περιφερειακών καναλιών στην Αττική και τις ενημερωτικές εκπομπές σε αυτά. Το κοινό την ώρα των τηλεοπτικών ειδήσεων αλλά και το βράδυ προτιμά να μαθαίνει την πολιτική ατζέντα από τα μικρά κανάλια, παρά να παρακολουθεί τα κεντρικά δελτία χειραγώγησης των σταθμών.
Κανάλι | Μάρτιος |
ANT1 | 21,7% |
Mega | 18,9% |
Alpha | 15,8% |
Star | 14,2% |
Σκάι | 7,5% |