Το σχέδιο της Δημοκρατικής Ευθύνης για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων
Τα τροχαία είναι η 1η αιτία θανάτου των Ελλήνων από 18 έως 44 ετών.
Η Ελλάδα είναι 1η σε θανάτους μοτοσικλετιστών στην Ευρώπη.
Οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό επιθετικής συμπεριφοράς και χειροδικίας.
Αυτές είναι οι «μαύρες» πρωτιές της χώρας μας στους δρόμους.
Το υπάρχον πολιτικό σύστημα δεν ασχολείται σοβαρά με το σπουδαίο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Το θυμάται μόνο περιστασιακά και αποσπασματικά.
Αντιθέτως, η Δημοκρατική Ευθύνη βάζει ψηλά στην ατζέντα της τη μείωση των νεκρών και βαριά τραυματιών στην άσφαλτο. Για το σκοπό αυτό διοργάνωσε προ ημερών μια άκρως ενδιαφέρουσα εσπερίδα στο Μαρούσι. Εκεί παρουσίασε το λεπτομερές σχέδιό της για την οδική ασφάλεια και την προώθηση της κυκλοφοριακής αγωγής.
Στόχος η μείωση κατά 50% των νεκρών και βαριά τραυματιών. Αυτό σημαίνει 400 θύματα λιγότερα κάθε χρόνο, όπως και 550 άνθρωποι λιγότεροι με μόνιμη αναπηρία.
Στο οικονομικό σκέλος, η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει έως και €1 δις ετησίως.
Ο οικονομολόγος Δημήτρης Γκιόκας παρουσίασε τους 5 άξονες του στρατηγικού πλάνου:
1. Κεντρικός συντονισμός , 2. Αυξημένος έλεγχος, 3. Εκπαίδευση, 4. Βελτίωση οδικών υποδομών, 5. Χρήση νέων τεχνολογιών
Ο καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ Σαράντος Ψυχάρης έδωσε έμφαση στο κομμάτι της υποχρεωτικής κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία με παράλληλη αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Ο Βασίλης Κούτσιανος, μέλος του συμβουλίου της ομοσπονδίας ΑΜΕΑ, πρόσθεσε την οπτική από την πλευρά των ατόμων με ειδικές ανάγκες και τόνισε τη σημασία της πρόληψης.
Ο δικηγόρος Αναστάσης Καραμπογιάς επισήμανε τις διατάξεις του νόμου που χρήζουν βελτίωσης και επιβάλλεται να γίνουν πιο αυστηρές.
Επίσης, σημαντική ήταν η συμβολή στη συζήτηση των δύο πολύπειρων δημοσιογράφων, του Παύλου Αλέπη, ο οποίος συντόνιζε με μαεστρία την κουβέντα, και του Αργύρη Κωστάκη, που κατέθεσε το δικό του ρεπορτάζ στους ελληνικούς δρόμους.