Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Φως στο τούνελ του Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ανάψει μέχρι το Πάσχα, παρά το γεγονός ότι η αντιπαράθεση κυβέρνησης και αναδόχου συνεχίζεται σε οξείς τόνους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει τροπολογία έτσι ώστε να ξεμπλοκαριστεί το θέμα της διαιτησίας για τις οικονομικές διαφορές δημοσίου και αναδόχου, για το οποίο έχει προκύψει πρόβλημα καθώς το ΣτΕ, επικαλούμενο φόρτο εργασίας, αρνείται να ορίσει μέλος στην αρμόδια επιτροπή.
Με την ειδική ρύθμιση που ετοιμάζεται, εκτιμάται ότι η διαδικασία για την διαμόρφωση του τελικού ύψους των αποζημιώσεων που θα δοθούν στον ανάδοχο, η οποία παραμένει παγωμένη εδώ και πολλούς μήνες και ουσιαστικά αποτέλεσε και την βασική αιτία για την νέα εμπλοκή στο έργο, θα επιταχυνθεί και έως το φθινόπωρο, θα έχει ολοκληρωθεί. Οι οικονομικές απαιτήσεις του αναδόχου αγγίζουν τα 500 εκ. ευρώ. Απο το υπουργείο εκτιμούν ότι η διαιτησία θα κλείσει στα περί 200 εκ. ευρώ.
Στο υπουργείο αναμένουν και την επίσημη απόφαση του ΣτΕ, στις 2 Απριλίου, για τον σταθμό Βενιζέλου, η οποία θα προβλέπει την μετακίνηση των αρχαίων και την επανατοποθέτηση μέρους αυτών, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού. Λύση με την οποία ειναι σύμφωνος και ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Μετά τις 2 Απριλίου, ο υπουργός Υποδομών προγραμματίζει ταξίδι στην Θεσσαλονίκη προκειμένου να ανακοινώσει την επίλυση των προβλημάτων και τη συνέχιση των έργων, ανακοινώνοντας και τα νέα χρονοδιαγράμματα που αναμένεται να προβλέπουν την παράδοση του έργου έως το 2017-2018, κάτι που πάντως θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί.
Εντωμεταξύ, η κόντρα συνεχίζεται για πολιτικούς κυρίως λόγους με τον Μιχάλη Χρυσοχοίδη να επιτίθεται στη κοινοπραξία λέγοντας ότι “οι δημόσιες συμβάσεις δεν μπορούν να αλλάξουν όταν αλλάζουν και τα συμφέροντα”.
Επισήμανε πάντως την ανάγκη να γεφυρωθούν σύντομα οι διαφορές.
Στο ίδιο πλαίσιο πάντως αναμένεται να ειναι, την ερχόμενη Δευτέρα η απάντηση της Αττικό Μετρό στον ανάδοχο ο οποίος κατηγόρησε την εταιρεία ότι ευθύνεται για όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει και χρονίζουν απο το 2006, ζητώντας οικονομικές αποζημιώσεις.