Γράφει η Πηνελόπη Μητρούλια
Ολοκληρώνεται σήμερα η δημόσια διαβούλευση για το νέο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ (2015-2024), το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, με την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής και την αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 156 εκατ. ευρώ που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του δεκαετούς επενδυτικού προγράμματος του ΔΕΣΦΑ ανέρχεται σε 1,454 δισ. ευρώ, όμως σε φάση υλοποίησης βρίσκονται έργα προϋπολογισμού μόνο 250 εκατομμυρίων.
Μεταξύ των έργων για τα οποία δεν έχει ληφθεί επενδυτική απόφαση είναι ο αγωγός Κομοτηνής- Θεσπρωτίας η υλοποίηση του οποίου συναρτάται με την κατασκευή της υποβρύχιας διασύνδεσης Ελλάδας Ιταλίας η οποία σχεδιάζεται από τη ΔΕΠΑ και την Ιταλική Edison οι οποίες μάλιστα έχουν σσυτήσει την κοινή εταιρία Poseidon.
Επίσης στο δεκαετές σχέδιο του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνεται η κατασκευή αγωγού προς τις εγκαταστάσεις της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα μήκους 36 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 17,5 εκατομμυρίων ευρώ και η κατασκευή του αγωγού από τη Μάνδρα Αττικής στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα μήκους 6,5 χιλιομέτρων που αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιούλιο.
Τέλος σε εξέλιξη έχει σειρά μικρότερων επενδύσεων που σχετίζονται με την λειτουργική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όπως η αναβάθμιση του συστήματος τιμολόγησης σε μετρητικούς σταθμούς και η εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος