Η εταιρεία AIRBUS έχει ανοίξει το διάλογο για την άνεση στα σύγχρονα αεροσκάφη ζητώντας ένα ελάχιστο πλάτος καθίσματος 18 ιντσών (περίπου 46 εκ.) στην οικονομική θέση αεροσκαφών που εκτελούν μακρινά δρομολόγια.
Γιατί όμως η κατασκευάστρια εταιρεία κινητοποιείται τώρα; Ο Κέβιν Κένιστον, νέος επικεφαλής στο τμήμα άνεσης επιβατών, επισημαίνει ότι «άλλοι κατασκευαστές» έχουν αρχίσει να επαναφέρουν τις θέσεις των 17 ιντσών (περίπου 43 εκ.) της δεκαετίας του 1950. Αλλά η Airbus υποστηρίζει ότι αυτή η πρακτική παραβλέπει το γεγονός ότι οι επιβάτες πλέον είναι πιο υπέρβαροι και οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων πλέον πιο συχνές και μεγάλες τα οποία όταν συνδυάζονται μπορούν να καταστήσουν την εμπειρία της οικονομικής θέσης πολύ άβολη.
Η θέση της Airbus υποστηρίζεται από την έρευνα του Κέντρου Ύπνου του Λονδίνου, το οποίο αναφέρει ότι η ποιότητα του ύπνου, όπως μετράται από τον αριθμό και τη συχνότητα των διαταραχών στα κύματα του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ένα κάθισμα 18 ιντσών είναι 53 % καλύτερη από ό, τι σε ένα 17 ιντσών και ο χρόνος που απαιτείται για να αποκοιμηθεί κάποιος στο μεγαλύτερο κάθισμα είναι σχεδόν 15 % λιγότερος. Η Airbus επισημαίνει επίσης ότι άλλες βιομηχανίες προσαρμόζονται στην τάση παχυσαρκίας των πελατών τους, αναφέροντας τα καθίσματα 19,7 ιντσών (50 εκ.) στο νέο γήπεδο ποδοσφαίρου Wembley (τέσσερις ίντσες μεγαλύτερη από το παλιό γήπεδο) και τα 22 ιντσών (περ. 56 εκ.) καθίσματα σε αμερικάνικα θέατρα (μία ίντσα ευρύτερα από το μέσο όρο του 1995).
Είναι προφανές γιατί η Airbus προσπαθεί να συνδέσει το όνομά της με τα πιο άνετα καθίσματα, αλλά η τελική απόφαση για τα θέματα αυτά ανήκει στις αεροπορικές εταιρείες. Η σχεδίαση των καθισμάτων είναι ένας τομέας όπου συνήθως οι αεροπορικές έχουν τον τελικό λόγο. Η Airbus μπορεί να παρουσιάζει στους πελάτες της τις δυνατότητες διάταξης με τα καθίσματα 18 ιντσών ( 18 ½ για το A380), αλλά εναπόκειται στην αεροπορική εταιρεία να επιλέξει τα καθίσματα που θα εγκαταστήσει στο αεροπλάνο της. Οι άτρακτοι της Airbus έχουν σχεδιαστεί για καθίσματα 18 ιντσών, αλλά ο πελάτης μπορεί να αποφασίσει να τοποθετήσει καθίσματα 17 ιντσών εάν θεωρεί ότι η οικονομία υπερτερεί της άνεσης των επιβατών.
Αν και όλοι οι επιβάτες θα ήταν ευγνώμονες αν υπήρχαν καθίσματα 18 ιντσών, ή ακόμα μεγαλύτερα, αυτό είναι ένα θέμα που ίσως θα έπρεπε να αφεθεί στην αγορά να αποφασίσει. Είναι αρκετά εύκολο για τους επιβάτες να μάθουν τα μεγέθη των καθισμάτων και να αγνοούν τις πτήσεις με αεροσκάφη που διαθέτουν αυτά τα καθίσματα που προσφέρονται από διάφορες αεροπορικές εταιρείες. Έτσι οι αεροπορικές εταιρίες θα εγκαταστήσουν μεγαλύτερα καθίσματα αρκετά γρήγορα.
Ωστόσο, είναι γεγονός ότι σε πολλές εταιρείες η επιλογή του φορέα είναι περιορισμένη και το κάθισμα 17 ιντσών αναπόφευκτη λύση. Έτσι, με αυτό κατά νου, και βάσει της πεποίθησης ότι είναι πάντα καλό η βιομηχανία να επανεξετάζει την αμείλικτη θέλησή της προς τη μείωση των επιπέδων των υπηρεσιών και της άνεσης, χαιρετίζουμε αυτή την παρέμβαση της Airbus.