της Joanna Stern
Αυτό που βλέπετε στις ροές σας δεν εξαρτάται από εσάς. Αυτό που διακυβεύεται δεν χάνει μόνο γενέθλια. Είναι η λογική σου – και η παγκόσμια ειρήνη.Είναι δύσκολο να εντοπίσουμε ακριβώς όταν χάσαμε τον έλεγχο του τι βλέπουμε, διαβάζουμε – και μάλιστα σκεφτόμαστε – από τις μεγαλύτερες εταιρείες κοινωνικών μέσων.
‘Εθεσα το θέμα ακριβώς γύρω στο 2016. Αυτή ήταν η χρονιά που το Twitter και το Instagram μπήκαν στο Facebook και το YouTube στο αλγοριθμικό μέλλον. Κυβερνήθηκε από ρομπότ που έχουν προγραμματιστεί για να κρατήσουν την προσοχή μας όσο το δυνατόν περισσότερο, προώθησαν πράγματα που πιθανότατα κάναμε λάικ, καρδούλες και μάλλον κατάφεραν να θάψουν τα πάντα.
Περίπου την ίδια ώρα, το Facebook – του οποίου η ροή ειδήσεων καθοδηγείται από αλγόριθμους από το 2009 – έκρυψε τη ρύθμιση για να επιστρέψει στο “Πιο πρόσφατο”.
Της Joanna Stern
Εκτός από αυτούς τους αδιαφανείς αλγόριθμους δεν μεγιστοποιήθηκαν μόνο οι ειδήσεις για τις τελευταίες πτώσεις του άλμπουμ του T. Swift. Μεγιστοποίησαν επίσης την εμβέλεια των εμπρηστικών επιθέσεων, της παραπληροφόρησης, των θεωριών συνωμοσίας και μας έσπρωξαν περαιτέρω στις δικές μας υπερπολωμένες φυσαλίδες φίλτρων .
«Υπάρχουν κακοί άνθρωποι που κάνουν κακά πράγματα στο Διαδίκτυο, δεν είναι ότι το Facebook, το YouTube και άλλοι ιστότοποι κοινωνικών μέσων το επιτρέπουν στην πλατφόρμα τους. Είναι ότι το ενισχύουν », λέει ο Hany Farid, καθηγητής πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ.
Πώς οι αλγόριθμοι διαμορφώνουν τις κοσμοθεωρίες μας και τι μπορείτε να κάνετε για αυτό
Τα χειρότερα σενάρια δεν είναι πλέον απλά υποθετικά. Στους ανθρώπους εμφανίζονται πράγματα που τους αρέσουν περισσότερο, κάνουν κλικ, διαβάζουν, παρακολουθούν, πέφτουν σε αντιφάσεις που ενισχύουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους και φυσικά συνδέονται με ομοειδή άτομα. Καταλήγουν στη δική τους εξατομικευμένη εκδοχή της πραγματικότητας. Καταλήγουν στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ .
Σίγουρα τα κοινωνικά μέσα δεν φταίνε από μόνα τους. Και όταν η ευθύνη πέφτει στα κοινωνικά μέσα, τα ρομπότ δεν είναι τα μόνα που κατηγορούνται. Η σιωπή των λογαριασμών του Προέδρου Trump στο Facebook και το Twitter αποκάλυψε το αντίθετο: Οι άνθρωποι που διαχειρίζονται αυτές τις εταιρείες εξακολουθούν να έχουν τον τελευταίο λόγο για το τι εμφανίζεται. Και τον τελευταίο έλεγχο, μπορούμε να τον ανακτήσουμε εμείς εφόσον εξακολουθούμε να μπορούμε να εξαιρεθούμε από τη χρήση κοινωνικών μέσων .
Στο επίκεντρο όλων αυτών, αυτό που εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό πρόβλημα είναι το γεγονός ότι οι υπολογιστές είναι υπεύθυνοι για αυτό που βλέπουμε και λειτουργούν χωρίς διαφάνεια.
Συνήθως, ο στόχος της στήλης μου είναι η παροχή λύσεων σε τεχνικά προβλήματα. Στο συγκεκριμένο θέμα το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να μοιραστώ μερικές ιδέες.
Ιδέα # 1: Χωρίς αλγόριθμους, χωρίς διαφημίσεις
Ο Mark Weinstein, ο ιδρυτής του MeWe, ενός κοινωνικού δικτύου που εμπορεύεται τον εαυτό του ως anti-Facebook, είναι πολύ σαφές ότι η λύση επιστρέφει σε μια καθαρή χρονολογική ροή με μηδενικό χειρισμό.
Στο MeWe ακολουθείτε φίλους, σελίδες ή ομάδες. Οι αναρτήσεις εμφανίζονται στη ροή σας καθώς δημοσιεύτηκαν. «Κανένας διαφημιζόμενος, κανένας έμπορος, κανένας πολιτικός πράκτορας και κανένα μέλος δεν μπορεί να ενισχύσει το περιεχόμενο στη ροή κάποιου άλλου. Έτσι διαλύουμε εντελώς την ιδέα της αποδιοργανωτικής, εξωφρενικής ενίσχυσης », είπε ο κ. Weinstein. “Δεν μπορεί να συμβεί σε MeWe.”
Συγκεκριμένα, λέει, αυτό περιορίζει την εξάπλωση παραπληροφόρησης. Δεν μπορείτε να τροφοδοτείτε την παραπληροφόρηση από αλγόριθμο ή από ρωσική κυβέρνηση ή κινεζική κυβέρνηση », πρόσθεσε.
Την τελευταία εβδομάδα, ωστόσο, καθώς οι ακροδεξιοί χρήστες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το Facebook, το Twitter και το Parler, έχουν προσγειωθεί στο MeWe, το οποίο σήμερα αναφέρει 15,5 εκατομμύρια χρήστες. Ο κ. Weinstein λέει ότι το κοινωνικό δίκτυο έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό με μετριοπάθεια και ότι οι όροι υπηρεσίας του είναι σαφείς: Θα σας εκτοξευτούν για υποκίνηση βίας, ανάρτηση παράνομου υλικού και πολλά άλλα. Μετά την απομάκρυνση του Parler , η MeWe ήλθε σε επαφή με την Apple, την Google και την Amazon για να βεβαιωθούμε ότι η εφαρμογή πληροί τις οδηγίες εποπτείας.
Το πρόβλημα με ένα μη αλγοριθμικό χρονοδιάγραμμα, ωστόσο, είναι ότι η ροή μπορεί να πλημμυρίσει και να είναι δύσκολο να διευθετηθεί. Είναι ακριβώς αυτό που μου είπε το Twitter, το Facebook και το Instagram όταν ρώτησα γιατί κατάργησαν τις χρονολογικές προεπιλογές.
Ο κ. Weinstein λέει ότι το MeWe, το οποίο κερδίζει χρήματα από δυνατότητες επί πληρωμή και μια επιλογή συνδρομής premium – όχι από τη διαφήμιση – λύνει με φίλτρα και εργαλεία τη διαχείριση της ροής σας. Μπορείτε να ταξινομήσετε επαφές, ομάδες και σελίδες που ακολουθείτε. Και επειδή δεν υπάρχουν στοχευμένες διαφημίσεις, η MeWe δεν συλλέγει συνεχώς δεδομένα για εσάς , λέει ο κ. Weinstein.
Ιδέα # 2: Υποβαθμίστε το καταστρεπτικό
Για τους μεγάλους που εξαρτώνται από τη διαφήμιση, ωστόσο, η κατάργηση του αλγορίθμου είναι εξίσου πιθανή με τη διδασκαλία του σκύλου μου να γράφει στήλες.
Αντ ‘αυτού, οι ειδικοί προτείνουν ότι οι πλατφόρμες παίρνουν σοβαρά υπόψη την αποπροσαρμογή της οργής, του θυμού και της συνωμοσίας και την ιεράρχηση των αξιόπιστων, στοχαστικών και αξιόπιστων – ακόμα και αν γνωρίζουν ότι σημαίνει λιγότερη δέσμευση.
«Οι αλγόριθμοι πρέπει απλώς να αποφασίσουν,« Πιστεύουμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη αξία για τα Wall Street Journals, τις Wikipedias, τις Παγκόσμιες Οργανώσεις Υγείας από τα Dumbdumb.coms », δήλωσε ο καθηγητής Farid.
Και υπάρχει απόδειξη ότι μπορεί να λειτουργήσει. Σε μια μελέτη του Μαρτίου του 2020 , ο καθηγητής Farid και άλλοι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το YouTube στην πραγματικότητα μείωσε την προώθηση βίντεο συνωμοσίας αφού η εταιρεία άλλαξε τους αλγόριθμους προτάσεών της.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Mark Zuckerberg κατέθεσε τον Νοέμβριο κατά τη διάρκεια ακρόασης της επιτροπής δικαστικών της Γερουσίας για τη λογοκρισία και τις εκλογές του 2020.
Το Facebook έκανε το ίδιο. Τις εβδομάδες που προηγήθηκαν των εκλογών , το Facebook και το Instagram έλαβαν μέτρα για να περιορίσουν τη διάδοση των πληροφοριών που οι αλγόριθμοί του ταξινομήθηκαν ως πιθανή παραπληροφόρηση, συμπεριλαμβανομένων των μη αποδεκτών ισχυρισμών σχετικά με την απάτη ψηφοφόρων και ψηφοφοριών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των αξιόπιστων πηγών ειδήσεων και τη μείωση των κομματικών ιστότοπων.
Και υπάρχουν ενδείξεις ότι οι αφηγήσεις για απάτες στις εκλογές μειώθηκαν απότομα στο Twitter μετά την αναστολή του λογαριασμού του κ. Τραμπ, σύμφωνα με την πλατφόρμα πληροφοριών για τα μέσα ενημέρωσης Zignal Labs.
Το Twitter απαγόρευσε τον προσωπικό λογαριασμό του προέδρου Τραμπ στις 8 Ιανουαρίου, αναφέροντας ότι οι δημοσιεύσεις παραβίασαν την πολιτική της εταιρείας κατά της βίας.
Οι ρυθμιστικές αρχές θα μπορούσαν επίσης να εισέλθουν. Πέρα από τις διάφορες αντιμονοπωλιακές ενδυμασίες , υπήρξαν συγκεκριμένες κλήσεις για να υποχρεωθούν οι εταιρείες για τους αλγόριθμους τους. Οι αναφορές από τους συναδέλφους μου έδειξαν ότι το Facebook γνωρίζει πολύ καλά την τάση του συστήματός του να οδηγεί τους ανθρώπους σε εξτρεμιστικές ομάδες . Ένα νομοσχέδιο, που εισήχθη από τους εκπροσώπους Tom Malinowski (D., NJ) και Rep. Anna Eshoo (D., Calif.), Στοχεύει στο να φέρει τις πλατφόρμες υπεύθυνες για «αλγοριθμική προώθηση του εξτρεμισμού».
Ιδέα # 3: Δώστε πίσω έλεγχο
Η πιο τρελή ιδέα όλων; Ω, ξέρετε, δώστε μας λίγο έλεγχο.
«Τι θα συμβεί αν οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πουν,“θέλω να δω ειδήσεις από ένα ευρύ πολιτικό φάσμα πηγών,”ή, «θέλω μόνο να δείτε τις αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένεια,»είπε ο Jesse Lehrich, ο συν-ιδρυτής της Υπόλογο Tech , ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το Facebook, τουλάχιστον, σας επιτρέπει να βλέπετε κάποιες πληροφορίες σχετικά με το γιατί βλέπετε κάτι. Πατήστε τις τρεις οριζόντιες κουκκίδες σε οποιαδήποτε ανάρτηση στη ροή σας και, στη συνέχεια, “Γιατί βλέπω αυτήν την ανάρτηση;”
Και αν πιστεύετε ότι η καλή, παλιά χρονολογική ροή είναι η απάντηση, υπάρχουν τρόποι για να το επαναφέρετε, τουλάχιστον προσωρινά, σε ορισμένες υπηρεσίες. Ωστόσο, οι ρυθμίσεις είναι τόσο κρυφές όσο ο Waldo:
Facebook: Σε ένα πρόγραμμα περιήγησης ιστού, μεταβείτε στο εικονίδιο αρχικής σελίδας στο επάνω μέρος της ροής σας, μετακινηθείτε στο μενού στην αριστερή πλευρά. Επιλέξτε “Δείτε περισσότερα” και μετά “Πιο πρόσφατα”. Στην εφαρμογή για κινητά, μεταβείτε στις τρεις οριζόντιες γραμμές πάνω ή κάτω δεξιά στην οθόνη σας και αναζητήστε το “Πιο πρόσφατο”. Απλώς ξέρετε, θα απομακρυνθείτε από αυτήν τη ροή όταν κλείσετε τον ιστότοπο ή την εφαρμογή.
Twitter: Το Twitter είναι πολύ πιο εύκολο. Ένα μικρό αστέρι στην επάνω δεξιά γωνία του ιστότοπου και της εφαρμογής σάς επιτρέπει να “Δείτε τα τελευταία Tweets” αντί για “Top Tweets”. Ενώ χρησιμοποιείται για να σας επαναφέρει στην αλγοριθμική ροή, σας κρατά τώρα στη ροή που χρησιμοποιήσατε για τελευταία φορά. Συχνά κάνω εναλλαγή μεταξύ των δύο.Το Twitter διευκολύνει την πρόσβαση σε μια χρονολογική ροή από άλλες εφαρμογές κοινωνικών μέσων. Απλώς κάντε κλικ στη λάμψη, στην επάνω δεξιά γωνία της εφαρμογής και του ιστότοπου.
YouTube: Δεν μπορείτε να απενεργοποιήσετε ολόκληρο το σύνολο αλγοριθμικών προτάσεων, αλλά μπορείτε να μεταβείτε σε “Τελευταία βίντεο” σε κάθε κατηγορία ή ερώτημα αναζήτησης. Μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε την αυτόματη αναπαραγωγή. Σε ένα πρόγραμμα περιήγησης ιστού, αναζητήστε τη μικρή εναλλαγή με ένα κουμπί αναπαραγωγής στο κάτω μέρος του προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο. Στην εφαρμογή αναζητήστε τη μικροδιακόπτη στην κορυφή του προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο.
TikTok: Δίπλα στην εθιστική, αλγοριθμικά καθοδηγούμενη ροή For You είναι η ακόλουθη ροή, που δείχνει μόνο τα άτομα που παρακολουθείτε στην υπηρεσία. Απλώς γνωρίζετε: Το TikTok εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αλγόριθμους εδώ για να σας δείξει βίντεο που πιστεύει ότι θα θέλατε να παρακολουθείτε περισσότερο.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΟΥ
Εκτός από το να μείνετε εντελώς μακριά, ποια είναι η καλύτερη συμβουλή σας για να αποφύγετε τη ροή που οι αλγόριθμοι επιθυμούν; Λάβετε μέρος στη συνομιλία παρακάτω.
Instagram: Συγγνώμη, δεν μπορώ να κάνω τίποτα υπάρχουν μόνο οι αλγόριθμοι. Μια εκπρόσωπος του Facebook εξήγησε ότι με την παλιά χρονολογική ροή, οι άνθρωποι έχασαν το 70% των δημοσιεύσεων στη ροή τους – σχεδόν οι μισές από τις δημοσιεύσεις των φίλων και της οικογένειάς τους. Αφού έκανε την αλλαγή στην αλγοριθμική ροή, η εταιρεία διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο, οι χρήστες είδαν πάνω από το 90% των δημοσιεύσεων των φίλων τους.
Αν ήταν μόνο για εμάς και τους φίλους και την οικογένειά μας, αυτό θα ήταν ένα πράγμα, αλλά εδώ και χρόνια, τα κοινωνικά μέσα δεν είχαν να κάνουν μόνο με τη θεία Σου. Είναι η χοάνη μέσω της οποίας πολλοί βλέπουν και σχηματίζουν τις απόψεις τους για τον κόσμο.
Οι περισσότεροι αλγόριθμοι που εξυπηρετούν την κατώτατη γραμμή της Big Tech θα συνεχίσουν να ενημερώνουν αυτές τις προβολές ή θα λάβουμε κάποιους πραγματικούς κανόνες και ελέγχους; Δυστυχώς, δεν εναπόκειται σε μας να αποφασίσουμε.