Περίπου 2,8 εκατομμύρια οχήματα στην Ελλάδα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το 32% των κυκλοφορούντων οχημάτων είναι ανέλεγκτα.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, Κωνσταντίνος Βήκας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς αυτά τα οχήματα αποτελούν δημόσιο κίνδυνο, δεν είναι ασφαλή και μπορεί να αποτελέσουν αιτία ατυχήματος.
«Ο αριθμός δεν είναι μεγάλος, είναι τεράστιος. Αυτά τα αυτοκίνητα αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Είναι 2,8 εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα ανάμεσά μας. Αυτό δείχνει ότι ο θεσμός ΚΤΕΟ πάσχει τα τελευταία 40 χρόνια και η κατάσταση αγγίζει τα όρια της σήψης. Αυτή η κατάσταση θεωρώ ότι πηγάζει από το έλλειμμα εποπτείας που υπάρχει τόσο για τα κυκλοφορούντα οχήματα όσο και για την ορθή λειτουργία των ΚΤΕΟ. Είναι τραγικό να συμβαίνει αυτό όταν ο μέσος όρος των αυτοκινήτων είναι στα 17 έτη.
Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με παλιά αυτοκίνητα που θα πρέπει να ελέγχονται για να είναι ασφαλή», ανέφερε στο Πρακτορείο fm 104,9 ο κ. Βήκας και συνέχισε αναφερόμενος στον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν ελεγχθεί: «Ο μέσος όρος των σοβαρών ελλείψεων είναι γύρω στο 4,5% όταν η υπόλοιπη Ευρώπη κυμαίνεται στο 15%. Από αυτά γίνεται αντιληπτό πως ο θεσμός νοσεί και πλέον χάνει την αξία του. Θα πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα η ηλεκτρονική διασταύρωση προκειμένου να εντοπίζονται εξ αποστάσεως με πολύ εύκολο τρόπο τα ανέλεγκτα οχήματα. Θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει η διασταύρωση και το πρόβλημα θα αρχίσει να μπαίνει σε μια σειρά».
Ο κ. Βήκας αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι σήμερα «υπάρχουν 6,5 εκατομμύρια οχήματα εκτός διαδικασίας Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν έχουν κάρτα καυσαερίων το 70% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Ωστόσο θα πρέπει να μείνουμε στο γεγονός ότι ελάχιστες είναι οι σημειωμένες παραβάσεις από τα εκατομμύρια δεδομένα που αποστέλλονται, ενώ υπάρχει αδυναμία άσκησης αποτελεσματικής εποπτείας από τις περιφέρειες».
Αναφερόμενος στις δράσεις που θα πρέπει να γίνουν για να αποκατασταθεί ο θεσμός του ΚΤΕΟ ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, Κωνσταντίνος Βήκας δήλωσε πως: «πρέπει να υπάρχει άμεση εφαρμογή εποπτείας του ανέλεγκτου στόλου.
Το μητρώο οχημάτων έχει ολοκληρωθεί και η πληροφορία είναι γνωστή στην πλατφόρμα του gov.gr. Έτσι απομένει η έναρξη ενημέρωσης των αμελών οδηγών και η επιβολή κυρώσεων. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει ψηφιοποίηση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και να ενταχθεί και αυτή στη διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης όπως με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει εποπτεία των ΚΤΕΟ, με την σύσταση ενός φορέα εποπτείας».
Τέλος, ο κ. Βήκας επισήμανε πως: «πρέπει άμεσα οι οδηγοί εν όψει των προστίμων να κλείσουν έγκαιρα το ραντεβού τους στα ΚΤΕΟ. Θα πρέπει να θυμούνται ότι ένα αυτοσυντηρημένο όχημα είναι πιο οικονομικό, ενώ εάν αφήσουν μια βλάβη, αυτή θα γίνει μεγαλύτερη και για την διορθώσουν θα πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα».
ΑΑΔΕ: Έρχονται online έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα και σε όσους δεν περνούν από ΚΤΕΟ
Σύμφωνα με τις πληροφορίες στο νομοσχέδιο που θα κατατεθει σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα θα υπάρχει πρόβλεψη με την οποία θα πραγματοποιούνται έλεγχοι κάθε τρεις μήνες μέσω εκτεταμένων ηλεκτρονικών διασταυρώσεων.
Σκοπός του ΥΠΟΙΚ είναι εντός του 2024 να τεθεί σε λειτουργία ένας μόνιμος μηχανισμός μαζικού ελέγχου των κυκλοφορούντων οχημάτων υπό την ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό των παραλείψεων ως προς τις υποχρεώσεις ασφάλισης, τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ και τελών κυκλοφορίας και την απαραίτητη επιβολή προστίμων.
Αυτό που επιδιώκεται από το οικονομικό επιτελείο είναι ο εξορθολογισμός της βεβαίωσης τελών κυκλοφορίας και να γίνει ευχερέστερος ο εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν και οχημάτων που όφειλαν να ελεγχθούν από ΚΤΕΟ. Παράλληλα, επιδιώκεται ο αποτελεσματικότερος έλεγχος τυχόν παραλείψεων ως προς τις υποχρεώσεις των κυκλοφορούντων οχημάτων με αυτοματοποιημένο τρόπο και ενίσχυση της συμμόρφωσης των υπόχρεων προσώπων.
Οι νέες ρυθμίσεις που προωθούνται αφορούν σε ενσωμάτωση οδηγίας της ΕΕ για την υποχρεωτική ασφάλιση.
Σύμφωνα με στοιχεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, τουλάχιστον 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα στους δρόμους, και απαιτείται η διασταύρωση των στοιχείων από την ΑΑΔΕ, ενώ το πρόστιμο πρέπει να μεταφέρεται άμεσα στην εφορία.
Βήμα – Βήμα τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι και τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα:
- Αφού έχω λάβει την Ειδοποίηση Εντοπισμού Ανασφάλιστου Οχήματος ότι εντοπίστηκε το όχημά μου ανασφάλιστο επιλέγω από τις Υπηρεσίες προς Πολίτες, την υπηρεσία e-Παράβολο με κωδικούς TAXISnet
- Συνδέομαι με τους κωδικούς στην εφαρμογή e-Παράβολο και βρίσκω και ανακτώ το παράβολο που έχει δημιουργηθεί για το ανασφάλιστο όχημά μου ο αριθμός του οποίου ταυτίζεται με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ειδοποίησης που έλαβα (επιλέγω «Ενέργειες και μετά προβολή»).
- Μπορώ είτε να κάνω άμεση πληρωμή του παραβόλου, είτε να κάνω «Εκτύπωση Παραβόλου» και να το πληρώσω σε πιστωτικό ίδρυμα ή μέσω web banking.
- Απευθύνομαι σε οποιαδήποτε Ασφαλιστική εταιρεία προκειμένου να ασφαλίσω το όχημα μου κάνοντας χρήση του πληρωμένου παραβόλου
Ποιες είναι οι κυρώσεις και τα πρόστιμα για ανασφάλιστα οχήματα;
Η κυκλοφορία οχήματος χωρίς ασφάλεια επισύρει την επιβολή κυρώσεων.
Σύμφωνα με την ανάλογη για ανασφάλιστο όχημα νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 5 παράγραφος 4, άρθρο 12 και άρθρο 5α του 489/76 ΦΕΚ Α’331 «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» υπάρχουν οι ακόλουθες ποινές:
Α. Διοικητικές κυρώσεις για ανασφάλιστο όχημα
Γίνεται αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες. Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια.
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του οχήματος πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, εφόσον:
- Πληρώσει το πρόστιμο
- Προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής
- Ασφαλίσει το όχημα και προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Επιπλέον, υπάρχει χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1000€ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500€ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250€ για τα δίκυκλα.
Β. Ποινικές κυρώσεις για ανασφάλιστο όχημα
Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000€, είναι οι ποινές για ανασφάλιστο όχημα.
Έλεγχος ανασφάλιστων
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις, όπως και να πληρώσει παράβολο 250€ για να ασφαλιστεί.
Αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο 500€, καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Πηγή eleftherostypos.gr