Γράφει ο Kασσιανός Τζέλης
Κατά 35% μειώθηκαν τα οχήματα που πέρασαν την Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τα χρόνια της μνημονιακής κρίσης ενώ αναμένεται και μέσα στο 2014 επιπλέον μείωση της τάξης του 5,5%. Η κοινοπραξία πάντως που διαχειρίζεται το έργο εκφράζει αισιοδοξία όταν ολοκληρωθούν η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός, τότε θα αυξηθούν και οι μετακινήσεις.
Εξάλλου, η επικεφαλής της εταιρείας διαχείρισης της Γέφυρας, ο γαλλικός κολοσσός της Vinci, εκδήλωσε την πρόθεση να διεκδικήσει την κατασκευή ενός ακόμη μεγάλου έργου στην χώρα μας και συγκεκριμένα αυτό του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Κρήτης.
Η Γέφυρα πάντως κλείνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας και με αφορμή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τον λόγο αυτό στην Αθήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας διαχείρισης, Παναγιώτης Παπανικόλας είπε πως σήμερα περνούν την Γέφυρα 8.300 οχήματα την ημέρα αντί των 14.000 που περνούσαν καθημερινά κατά μέσο όρο, έως το 2009. Η μείωση των διελεύσεων θα συνεχιστεί μειούμενη και μέσα στο τρέχον έτος.
Ο κ. Παπανικόλας πάντως πρόσθεσε ότι η ολοκλήρωση των έργων στους δυο αυτοκινητοδρόμους που “κουμπώνουν” με την Γέφυρα, η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός, θα οδηγήσει σε αύξηση της κίνησης κατά τουλάχιστον 5% με βάση τις πλέον απαισιόδοξες εκτιμήσεις.
Πάντως δεν φαίνεται για την ωρα τουλάχιστον να υπάρχει ενδεχόμενο αναπροσαρμογής των τιμών διοδίων. Ο κ. Παπανικόλας έκανε εκτενή αναφορά και στα υφιστάμενα εκπτωτικά πακέτα, ορισμένα εκ των οποίων οδηγούν σε σημαντική μείωση του κόστους διέλευσης σε σχέση με τα 13,2 ευρώ που είναι σήμερα για τα ΙΧ.. η τιμή των διοδίων. Για παράδειγμα, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που πραγματοποιούν περισσότερες από 15 διελεύσεις τον μήνα από τη γέφυρα μπορούν σήμερα να έχουν μέσο κόστος περί τα 5 ευρώ.