Αν εφαρμόσετε τις 66 προτάσεις και τις 329 συστάσεις που σας κάνουμε θα κερδίζετε 5,2 δισ. ευρώ ετησίως. Το είπε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΣΑ κ. Angel Gurria παρουσιάζοντας την 325σέλιδη έκθεση του οργανισμού για το πώς η Ελλάδα μπορεί να γίνει ανταγωνιστική. Η έκθεση στην ουσία προτείνει την εκ βάθρων αλλαγή του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου σε τέσσερις βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή τον τουρισμό, την επεξεργασία τροφίμων, τα οικοδομικά υλικά και το λιανικό εμπόριο.
Φαίνεται ότι η έκθεση αποκαλύπτει τις θεσμοθετημένες στρεβλώσεις που έχει εδώ και δεκαετίες χτίσει το καθεστώς της διαπλοκής και του πελατειακού κράτους. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε πως θα υιοθετήσουμε «το 80% των προτάσεων διότι θεωρούμε πως θα έχει θετική επίπτωση στην αγορά και στους καταναλωτές». Το ερώτημα είναι εάν θα κάνει καλό και στην ελληνική παραγωγή, διότι εάν εφαρμοστεί το μοντέλο των φαρμάκων/γενοσήμων, τότε το όφελος των 5,2 δισ. ευρώ θα πάει κυρίως στις πολυεθνικές.
Χαρακτηριστικά , ο ΟΟΣΑ προτείνει την αλλαγή του χρονικού ορίου πώλησης του φρέσκου γάλακτος, τη διάθεση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και σε άλλα σημεία πώλησης εκτός των φαρμακείων, και τη δυνατότητα λειτουργίας όλων των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές. Παρεμβάσεις προτείνονται στους τομείς του άρτου, της αγοράς του τσιμέντου, των μαρίνων, των ξενοδοχείων αλλά και της κρουαζιέρας.
Αναλυτικότερα, ο ΟΟΣΑ προτείνει:
* Οι έμποροι θα πρέπει να αποφασίζει ελεύθερα για τις εκπτώσεις και τις προσφορές στο κατάστημά τους, και να καθορίζουν τις περιόδους εποχικών εκπτώσεων.
* Θα πρέπει να καταργηθεί η ημερομηνία λήξης πέντε ημερών στο γάλα. Η ημερομηνία λήξης του προϊόντος θα πρέπει να καθορίζεται από τον παραγωγό, αναλόγως με την μέθοδο παστερίωσης και την σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Στην χάρτινη συσκευασία γάλακτος θα πρέπει να αναγράφεται εμφανώς η ημερομηνία παραγωγής και η ημερομηνία λήξης.
* Να απελευθερωθεί πλήρως το άνοιγμα τον καταστημάτων τις Κυριακές, περιλαμβανομένων των καταστημάτων άνω των 250 τετ. μ. των εμπορικών κέντρων και των πρατηρίων.
* Να καταργηθούν όλα τα εμπόδια στην έναρξη επιχείρησης που έχουν εντοπιστεί.
* Να καταργηθεί η προϋπόθεση της αίτησης έγκρισης διατίμησης ή της υποβολής πρότασης διατίμησης στις αρχές ή στους εμπορικούς και βιομηχανικούς συνδέσμους όσον αφορά όλες τις τουριστικές δραστηριότητες.
* Να καταργηθούν όλοι οι δασμοί και φόροι υπέρ τρίτων. Μεταξύ αυτών το αγγελιόσημο (σ.σ. για το οποίο αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο στην Φλώριντα και την Αυστρία αλλά εκεί είναι μόλις 5%).
* Να απελευθερωθούν οι τιμές των over the counter φαρμάκων και των συμπληρωμάτων διατροφής, όπως οι βιταμίνες. Αυτό θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με την πλήρη απελευθέρωση της αλυσίδας διανομής.
* Οι ρυθμίσεις για τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να χαλαρώσουν, αίροντας τους περιορισμούς για πλήρες δρομολόγιο όσον αφορά τα πλοία που αναχωρούν από ελληνικό λιμάνι, ώστε να έχει την δυνατότητα ο επιβάτης να επιβιβάζεται σε οποιοδήποτε λιμάνι και να αποβιβάζεται σε άλλο.
Ειδικότερα, ο κ. Χατζηδάκης σχολιάζοντας τις προτάσεις παραδέχθηκε ότι το φρέσκο παστεριωμένο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως 34% από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, το ψωμί δεν πωλείται με το ζύγι, στα απορρυπαντικά, οι τιμές επιβαρύνονται από τη γραφειοκρατία, στα καινούρια βιβλία δεν επιτρέπονται ελεύθερα εκπτώσεις και μάλιστα, δεν επιτρέπεται έκπτωση μεγαλύτερη από το 10% της τιμής.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS