Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
«Πρέπει όλοι οι πολιτικοί και οι μη πολιτικοί να φέρουν τα λεφτά τους στην Ελλάδα» είπε ο Αλέκος Φλαμπουράρης, υπουργός επικρατείας, υπεύθυνος για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου, μιλώντας στο ΣΚΑΙ. Ο υπουργός εξήγησε ότι «δίνουμε έναν αγώνα ύπαρξης και χρειάζεται και το τελευταίο ευρώ».
Βέβαια δεν είμαστε σίγουροι πόσο εύκολα θα πειστούν εκείνοι που έχουν βγάλει εκατομμύρια στο εξωτερικό να τα φέρουν πίσω απλώς με την παρότρυνση του υπουργού. Και φυσικά μιλάμε μόνο για εκείνους που έχουν βγάλει χρήματα, νομίμως φορολογημένα, γιατί οι υπόλοιποι έχουν κάθε λόγο να μην θέλουν να φέρουν τα χρήματά τους πίσω.
Ίσως λοιπόν παράλληλα με το πολύ χρήσιμο μέτρο που θα φέρει η κυβέρνηση, για την αναδρομική φορολόγηση εισοδημάτων, ανά πέντε χρόνια, θα μπορούσε να εφαρμόσει και μέτρα, όπως πολύ βαριά φορολόγηση, που θα αποθαρρύνουν τα εμβάσματα στο εξωτερικό και την επαναφορά τους, πάνω από συγκεκριμένα ύψη χρημάτων και με περίοδο χάριτος για όσους επιθυμούν να τα φέρουν πίσω σύντομα.
Ο ίδιος πάντως τόνισε το πολιτικό βάρος της πράξης μεταφοράς των χρημάτων στο εξωτερικό, σχολιάζοντας εμμέσως την υπόθεση Χαρδούβελη, δηλώνοντας ότι «άλλο να είσαι σύμβουλος πρωθυπουργού και να τα βγάζεις έξω για να μη σε πιάσουν και άλλο να τα έχεις στο εξωτερικό από το 1912».
Όσον αφορά το πολύκροτο ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων, ξεκαθάρισε ότι «δεν πουλάμε τα ασημικά» αλλά «βελτιώνουμε ό,τι μπορούμε σε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ό,τι κατάφερε να ξεπουλήσει η κυβέρνηση Σαμαρά, θα μείνει ως έχει από ό,τι φαίνεται.
Πάντως σε αυτές δεν ανήκει η περίπτωση της ΔΕΗ, αφού ο ίδιος σημείωσε ότι «Όποιος θέλει να κάνει μονάδα, να κάνει δικά του δίκτυα, είναι ελεύθερος δεν μπορούμε να πωλήσουμε τη ΔΕΗ.»
Αναφορικά με το ελληνικό, είπε ότι υπάρχει ήδη μελέτη του Πολυτεχνείου για αξιοποίησή του και δήλωσε: «Εγώ έχω μιλήσει για αξιοποίηση με συμμετοχή του ελληνικού δημόσιου, εμείς έχουμε το οικόπεδο, οι άλλοι τα λεφτά, το παραχωρούμε με 50%- 50% τα κέρδη, όπως κάναμε με την αντιπαροχή».
Επίσης ξεκαθάρισε ότι για τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και ότι «δεν μπορούν να δοθούν πακέτο 14 αεροδρόμια σε μια εταιρεία που βασικός μέτοχος είναι κρατική εταιρεία της Γερμανίας». Όπως δηλαδή σχεδίαζε η προηγούμενη κυβέρνηση; Ρωτάμε εμείς…