Την τελευταία σελίδα στην ιστορία της, για τον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας, Alitalia, έγραψε η πτήση Κάλιαρι – Ρώμη που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.
Το Airbus 320 με 180 επιβάτες και κυβερνήτη τον Αντρέα Τζόια εκτέλεσε την τελευταία πτήση έπειτα από 74 ολόκληρα χρόνια και αναρίθμητες αεροπορικές συνδέσεις, με τη σκυτάλη να παραδίδεται πλέον στην Ιta (Italia Trasporto Aereo).
Η Αlitalia πρόκεται ουσιαστικά για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Ιταλίας. Ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.
Τον περασμένο αιώνα, η Alitalia ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο. Όμως, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, ταυτόχρονα με την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιριών χαμηλού κόστους.
Από την πλευρά τους, τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους. Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.
Οργή και απογοήτευση των εργαζομένων
Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους.
Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.
«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον» καταγγέλλουν τα συνδικάτα, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η ιταλική κυβέρνηση υπό τον Μάριο Ντράγκι υπενθυμίζει από πλευράς της ότι δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.