Το παρόν και το μέλλον του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη συζητήθηκε σήμερα σε ημερίδα που διοργάνωσε η «Marketing Greece» στο Ολύμπιον με θέμα «Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης». Στη συζήτηση συμμετείχαν φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και εμπλεκόμενοι φορείς του ιδιωτικού τομέα.
Στην ημερίδα συμμετείχε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημαντικότητα των ευρωπαϊκών πόρων για τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων της Βόρειας Ελλάδας, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε σε έργα όπως την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το μεγάλο πρότζεκτ της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της πόλης, μήκους 40 χιλιομέτρων, το μουσείο της Βεργίνας κ.α.
Επιπλέον, ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε πως «καταφέραμε να πετύχουμε για την Κεντρική Μακεδονία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια τη μεγαλύτερη χρηματική παρέμβαση που υπήρξε ποτέ» από ευρωπαϊκούς πόρους, συμπληρώνοντας ότι «έχουμε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για να τα κατευθύνουμε σε έργα υποδομής και όχι μόνο».
Με αφορμή τα παραπάνω, ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι «οι ευρωεκλογές μάς αφορούν άμεσα. Από ‘κει κάνουμε όλες τις υποδομές για τον τουρισμό, αλλά και για τη ζωή μας άμεσα».
Καταληκτικά, αναφερόμενος στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, εξέφρασε την ικανοποίησή του «από τη στενή συνεργασία με τη νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και τα βήματα που γίνονται». «Σε 60-70 μέρες κλείσαμε πολλά προβλήματα και το δείγμα γραφής είναι εξαιρετικό. Είμαστε σε καλό δρόμο» ανέφερε συγκεκριμένα.
Παίρνοντας στη συνέχεια τον λόγο, ο κ. Αγγελούδης από πλευράς του είπε ότι «η πρώτη μου δουλειά είναι να ενώσω τα μικροκλίματα της πόλης». Υποστήριξε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι καλύτερος city break προορισμός από την Αθήνα» ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του «να δουλέψουμε ώστε να μετατρέψουμε τον Οργανισμό Τουρισμό Θεσσαλονίκης σε έναν οργανισμό ολοκληρωμένης τουριστικής διαχείρισης. Θα δουλέψουμε σε ένα master plan και θα κάνουμε τη δουλειά με κάθε λεπτομέρεια που πρέπει». Ακόμα, τόνισε ότι «πρέπει να δώσουμε παραπάνω χώρο στον ιδιωτικό τομέα, αυτή η δουλειά πρέπει να γίνει με τους επαγγελματίες του είδους. Ας αξιοποιήσουμε μία τεχνογνωσία από τους ιδιώτες που έχουν το φορτίο της τουριστικής δημιουργίας».
Στη συνέχεια, στο πάνελ της ημερίδας ανέβηκε η Marketing Directon της Aegean, Μαρίνα Βάλβη, η οποία δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Θεσσαλονίκη είναι πόλη αναφοράς για την Aegean» και ανέφερε συγκεκριμένα ότι «το 2023 εκτελέσαμε το μεγαλύτερο έργο της ιστορίας μας στη Θεσσαλονίκη από θέμα διαθέσιμων θέσεων και προορισμών. Για να συμπληρώσει ότι «αυτό το δίκτυο θα ενισχυθεί με έναν εσωτερικό προορισμό φέτος, τη Νάξο και τον χειμώνα με έναν εξωτερικό προορισμό, το Άμστερνταμ». Υπογράμμισε ότι στόχος της Aegean είναι «να απλώσουμε την ένταση των πτήσεων στους προορισμούς μας. Αυξήσαμε κατά 6 % τις διαθέσιμες θέσεις για εσωτερικό και +8% για εξωτερικό. Το καλοκαίρι θα έχουμε σύνδεση με 22 προορισμούς του εσωτερικού και 15 στο εξωτερικό. Θέλουμε να διευρύνουμε τη δραστηριότητα μας στη Θεσσαλονίκη, στηρίζουμε την πόλη» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στη συζήτηση συμμετείχε και από πλευράς της τράπεζας Eurobank, ο Επικεφαλής Διεύθυνσης Ξενοδοχείων & Τουρισμού της εταιρίας, Ευθύμιος Λαμπαδιάρης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Λαμπαδιάρης σημείωσε ότι «το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου επενδύσεων είναι στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό δημιουργεί ανάταξη του τουρισμού και της οικονομικής δραστηριότητας γενικότερα».
Ακόμα, ανέφερε ότι «η τράπεζα έχει στο πορτοφόλι της όλα τα διαθέσιμα εργαλεία. Η Ελλάδα τρέχει με καλύτερο ρυθμό, με πιο ανταγωνιστικό από τις αντίστοιχες τράπεζες του εξωτερικού. Οι τράπεζες έχουν ισχυρότατη ρευστότητα και ισχυρά κεφάλαια να χρηματοδοτούν ανταγωνιστικά» ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του επεσήμανε ότι «το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ένα ανεπανάληπτο εργαλείο χρηματοδότησης».