«Εξαιρετική χρονιά για την Aegean» χαρακτήρισε το 2023 ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για την οικονομική χρήση του 2023, «τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης, επιβατικής κίνησης και εσόδων, όσο και σε επίπεδο επέκτασης, επενδύσεων, κερδοφορίας και ρευστότητας». Για τον λόγο αυτό, ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά μετά το 2019, το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,75 ευρώ ανά μετοχή.
Οι προοπτικές για το 2024 είναι επίσης πολύ θετικές με τον κ. Βασιλάκη να αναφέρει ότι η Aegean πρόκειται να αυξήσει κατά 1,1 εκατ. τις διαθέσιμες θέσεις, φτάνοντας συνολικά τα 19,5 εκατομμύρια, έχοντας στο πρόγραμμά της 47 χώρες και 249 δρομολόγια. Η έμφαση της ανάπτυξης του 2024 θα δοθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις και στις δύο βάσεις της.
Το θέμα με τους κινητήρες της P&W
Επιπλέον, ο κ. Βασιλάκη ανακοίνωσε ότι η Aegean έχει έρθει σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων Pratt & Whitney προκειμένου να λάβει αποζημίωση για την καθήλωση των αεροσκαφών Airbus A320. Η P&W έχει αναγκάσει δεκάδες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως να καθηλώσουν τα αεροσκάφη τους που φέρουν τους κινητήρες GTF καθώς κάποια εξαρτήματά τους αντιμετωπίζουν ζητήματα και γι’ αυτό θα πρέπει να αποσυναρμολογηθούν και να επιθεωρηθούν.
Ο κ. Βασιλάκης εξήγησε ότι οι όροι της συμφωνίας της Aegean με την P&W είναι εμπιστευτικοί. Σημείωσε όμως ότι το ύψος της αποζημίωσης καλύπτει ένα σημαντικό μέρος του κόστους που επιφέρει αυτή η διαδικασία, αλλά σίγουρα όχι το συνολικό κόστος, το οποίο αφορά τόσο την επέκταση του χρόνου πτήσης κάποιων παλαιότερων αεροσκαφών τα οποία θα αντικαταστήσουν τα καθηλωμένα αεροπλάνα αλλά και τον περιορισμό της δυνατότητας περαιτέρω ανάπτυξης της Aegean λόγω μικρότερου αριθμού διαθέσιμων αεροπλάνων.
«Το πρόβλημα θα διαρκέσει περίπου 2,5 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί ο επανέλεγχος όλων των αεροσκαφών», ανέφερε ο πρόεδρος της Aegean.
powergame.gr