Tου δημοσιογράφου Γιώργου Πετρίτση
Μία πρόσφατη εμπειρία μου με την αεροπορική εταιρεία Β.Α. (British Airways) με ανάγκασε να διαπιστώσω το πόσο απροστάτευτα είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή όταν οι συναλλαγές γίνονται μέσω διαδικτύου και η προσωπική επαφή με κάποιον υπεύθυνο, (όχι με τους ρομποτοποιημένους τηλεφωνητές τους προσκολλημένος στο αυθαίρετα κανονιστικό σύστημα της εταιρείας), είναι σχεδόν αδύνατη.
Είχα κλείσει μέσω διαδικτύου εισιτήρια για Λονδίνο με αναχώρηση 23 Δεκεμβρίου και επιστροφή 3 Ιανουαρίου. Από αβλεψία μου όμως είχα πατήσει 3 Φεβρουαρίου και το διαπίστωσα όταν πλήρωσα 270 ευρώ για να κάνω αναβάθμιση του εισιτηρίου επιστροφής. Θέλησα να ακυρώσω την λάθος κράτηση και χωρίς προειδοποίηση, αυτόματα, μου βγήκε μήνυμα ότι ακυρώνεται η όλη κράτηση (μετάβαση και επιστροφή) και αν ήθελα να σταματήσω τη διαδικασία έπρεπε να τηλεφωνήσω στο Λονδίνο, του οποίου οι τηλεφωνικές γραμμές λειτουργούν έως τις 20.00. Έστειλα αμέσως email για να τους ενημερώσω και νωρίς το άλλο πρωί επικοινώνησα τηλεφωνικά με το εδώ γραφείο της εταιρείας για να πληροφορηθώ με έκπληξή μου ότι η κράτηση μου είχε ακυρωθεί, τα χρήματα της αναβάθμισης είχαν χαθεί και έπρεπε να κάνω εκ νέου κράτηση την οποία και ακριβοπλήρωσα. Το κωμικό της ιστορίας είναι ότι αρκετές ώρες αργότερα έλαβα απάντηση στο email που είχα στείλει στην Αγγλία , με το οποίο ζητούσαν συγγνώμη για την καθυστέρηση, αλλά όπως διαπίστωσαν είχα ήδη ρυθμίσει την εκκρεμότητά μου στην Αθήνα… (με τα κοροϊδίστικα που πλήρωσα και την απώλεια των χρημάτων της αναβάθμισης!) Σημειώνω λοιπόν δύο φάουλ της ΒΑ τα οποία νομίζω ότι θα πρέπει να απασχολήσουν τις υπηρεσίες προστασίας του καταναλωτή (και για τα οποία η ίδια η εταιρεία θα πρέπει να επιληφθεί και να προβεί σε κάποια διευκρίνιση) .
1ον Η άρνηση επιστροφής των χρημάτων για αναβάθμιση μιας πτήσης, η οποία καλώς ή κακώς ακυρώθηκε, είναι αυθαίρετη και απάδει των κανόνων του δικαίου.
2ον Η μη δυνατότητα ανάκλησης μιας αίτησης ακύρωσης που έγινε με ένα απλό πάτημα πλήκτρου (χωρίς καν τη συνηθισμένη ερώτηση που γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις για το αν είμαι σύμφωνος ή όχι), είναι επιεικώς απαράδεκτη…
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και ευελπιστώ το πάθημά μου να χρησιμεύσει σε άλλους απροστάτευτους καταναλωτές.